نسخه چاپی

روزنامۀ سعودی: فرهنگ و زبان ایران در یمن نهادینه می‌شود

افتتاح قریب الوقوع دانشگاهی در یمن برای تدریس زبان و ادبیات فارسی رسانه های عربستان سعودی را سخت نگران كرده و آن ها را به تلاش برای دروغ پراكنی دربارۀ اهداف ایران از این اقدام واداشته است.

بع کزارش نما روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی امروز سه شنبه با ریختن اشک تمساح درباره آنچه نابودی فرهنگ و هویت ملت یمن خواند و بدون اشاره به تخریب های، نوشت: «افتتاح دانشگاه زبان فارسی در یمن به نابودی فرهنگ و تمدن کهن ملت این کشور منجر خواهد شد». عکاظ در حالی برای نابودی فرهنگ و تاریخ یمن اشک تمساح می ریزد که ائتلاف متجاوز سعودی تا کنون شمار زیادی از اماکن تاریخی و آثار باستانی یمن را در حملات هوایی با خاک یکسان کرده و تحلیل گرانآن را تلاش آَشکار رژیم سعودی برای نابود کردن تاریخ و فرهنگ یمن دانسته اند.
عکاظ، همچنین، مدعی شد: «دانشگاه زبان فارسی که به زودی در صنعاء پایتخت یمن افتتاح خواهد شد، راه را در برابر ایران برای نفوذ بیشتر در یمن هموار خواهد کرد؛ زیرا این دانشگاه بودجه و تجهیزات خود را از ایران دریافت می کند».
عکاظ افزود: «به عقیده تحلیلگران عرب اقدام ایران در افتتاح دانشگاه "امام زید" در صنعا باعث می‌شود تا فرهنگ فارسی - شیعی در یمن ترویج و نهادینه شود؛ اقدامی که در طول تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور بی‌سابقه است».
ادعاهای عکاظ دربارۀ تلاش ایران برای نهادینه کردن فرهنگ شیعی در یمن در حالی مطرح می شود که حدود نیمی از مردم یمن، به مذهب زیدی باتور دارند که از مذاهب شیعی است!
عبدالرحمن البیل سردبیر سایت خبری المشهد الیمنی اعلام کرد که دانشگاه زبان فارسی صنعاء با عنوان "دانشگاه امام زید" نامگذاری خواهد شد و روز 21 سپتامبر 2016 افتتاح می شود.
عکاظ در ادامه گزارش خود نوشت: «عبدالرحمن الضحیانی رییس دانشگاه امام زید است که در ایران تحصیل کرده است. این، دومین دانشگاه ایرانی است که در یمن افتتاح می شود. اولین دانشگاه به نام "21 سپتامبر" برای تدریس علوم پزشکی افتتاح شده بود».
سیاه نمایی های رسان های سعودی دربارۀ اهداف ایران از راه اندازی دانشگاهی برای آموزش زبان فارسی در حالی مطرح می شود که پیش از یمن، نمونۀ این اقدام از سوی ایران در کشورهای بسیاری انجام شده و اساسا چنین کاری، یک اقدام فرهنگی رایج در تبادلات فرهنگی میان کشورهاست.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...