نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس درباره FATF

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر ملاحظات امنیتی جمهوری اسلامی ایران در پیوستن به كنوانسیون مبارزه با پولشویی رعایت نشود، الزامی برای پیوستن به FATF وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حشمت‌اله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه پیوستن به این کنوانسیون ممکن است فرصتهایی را برای ایران به‌وجود آورد، اظهار داشت: با این وجود ایران باید در پیوستن به این کنوانسیون ملاحظات امنیتی را در نظر بگیرد، زیرا دشمنان نظام جمهوری اسلامی در پی مهار عمق استراتژیک ایران در منطقه هستند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه اگر معاهده FATF شرط‌ناپذیر باشد، امنیت کشور و عمق استراتژیک نظام به خطر می‌افتد، بیان کرد: در مرحله نخست باید توجه کرد که قرارداد FATF شرط‌پذیر است یا خیر زیرا در صورت شرط‌ناپذیری این کنوانسیون به‌طور قطع توسط مجلس شورای اسلامی پذیرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی قراردادی که امنیت و اهداف این نظام را به خطر بیندازد نمی‌پذیرد، گفت: از آنجایی که دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن همواره اقداماتی از جمله خرابکاری، ترور و جاسوسی علیه ایران را در دستور کار قرار دارند، مجلس شورای اسلامی ایران باید با حساسیت معاهده FATF را پیگیری و در صورت شرط پذیر بودن باید اصلاح و شرط صیانتی در آن گنجانده شود.

فلاحت‌پیشه در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی را برای افزایش ضریب نفوذ امنیتی کشور در پیوستن به قرارداد FATF ضروری دانست و اظهار کرد: نظام‌های مستکبر دنیا در پی کاهش قدرت ایران در منطقه و کاهش ارتباط این نظام با گروه‌های مقاومت اسلامی از جمله حزب‌الله لبنان هستند و در صورت پیوستن ایران به این کنوانسیون ارتباط ایران با گروه‌های مقاومت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به طرح موضوع نظم نوین جهانی از سوی آمریکا در سال 1990 میلادی عنوان کرد: این کشور از سال 90 تاکنون بر تغییرناپذیر بودن این پروتکل تأکید دارد و کشورهای دیگر را مجبور به پذیرش اجزا این نظم نوین تحت عناوین خاصی کرده است.

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...