نسخه چاپی

اعدام دو سارق مسلح و یك متجاوز به عنف در شیراز

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: دو سارق مسلح به جرم سرقت مسلحانه جاده‌ای و یك متجاوز به عنف كه به حد الهی اعدام محكوم شده بودند صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،‌ صالحی با اعلام این خبر گفت:‌ دو سارق مسلح به نام‌های سجاد-ع و گودرز-الف در جریان ارتکاب دو فقره سرقت مسلحانه و راهزنی شبانه در شهرستان رستم در پی تیراندازی به سمت خودرو یکی از طعمه‌های خود، یک تن را نیز به قتل رسانده بودند.

وی افزود: سارقان مسلح یاد شده با همدستی دو تن دیگر با طرح نقشه‌های قبلی و شناسایی خودروها در مسیر نورآباد، راه را بر اتومبیل‌های عبوری بسته و اقدام به سرقت اتومبیل و اموال آن‌ها می‌کردند که این امر باعث ایجاد رعب و وحشت بسیار در میان ساکنان شهرستان نورآباد، رستم و روستاهای اطراف این شهرستان ها شده بودند.

صالحی تصریح کرد: پس از حادث شدن سرقت دوم از اتومبیل عبوری پژو پارس و به قتل رسیدن همسر راننده خودرو در جلو چشمان فرزند خردسالش، متهم گودرز– الف طی یک عملیات پنج ساعته تعقیب و گریز با پیگیری‌های قضایی شهرستان رستم توسط نیروی انتظامی دستگیر و متعاقب آن متهمان دیگر پرونده از جمله سجاد –ع و دو همدست دیگر آنان که معاونت در جرم داشتند؛ دستگیر شدند و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

دادستان شیراز با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات، پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شد، گفت: پس از صدور حکم مبنی بر حد اعدام به اتهام راهزنی و محاربه برای متهمان اصلی، رأی مذکور در شعبه 41دیوان عالی کشور تأیید شد.

وی افزود: همدستان این دو نفر نیز به ترتیب به مجازات حبس و نفی بلد به مدت 12 سال و همچنین 8 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

صالحی تصریح کرد: اجرای حکم اعدام این دو سارق مسلح ( قطاع الطریق) علیرغم رضایت اولیاء دم مقتوله صرفاً از جهت ایجاد ناامنی و وحشت عمومی در منطقه با هماهنگی و اعطای نیابت قضایی توسط دادسرای رستم در محل زندان عادل آباد شیراز به اجرا در آمد.

وی گفت: همچنین محکوم دیگر به نام خسرو – ح که صبح امروز به دار مجازات آویخته شد در یک اقدام مجرمانه پس از تجاوز به عنف طعمه خود را به قتل رسانده بود.

دادستان شیراز «تجاوز به عنف» و «قتل» را عناوین اتهامی این فرد دانست و افزود: حکم اعدام و قصاص نفس این مجرم نیز پس از صدور از سوی دادگاه کیفری شیراز، در شعبه 13 دیوان عالی کشور تایید شد و صبح امروز در زندان به اجرا درآمد.

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...