نسخه چاپی

دلائل آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر/ گزارش در دستور كار كمیسیون انرژی مجلس

عضو كمیسیون انرژی مجلس با بیان اینكه گزارش هیئت سه نفره از حادثه آتش سوزیهای پتروشیمی بوعلی در دستور كار كمیسیون قرار دارد، گفت: برای بررسی این گزارش بیژن زنگنه در كمیسیون حاضر خواهد شد.

به گزارش نما؛ علی گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر در 16 تیر و ماموریت کمیسیون انرژی مجلس به وی و عدل هاشمی نماینده کهگیلویه و علی اکبری نماینده شیراز برای تهیه گزارش از این حادثه آتش، به تشریح دلائل این حادثه پرداخت و گفت: ما با حضور در محل پتروشیمی کار بررسی خود را انجام داده و در حال حاضر گزارش تکمیل و تحویل آقای حسنوند رئیس کمیسیون شده است.
وی افزود: در حال حاضر مجلس تعطیل است و بعد از بازگشایی مجلس از چهارم مهر، گزارش در کمیسیون قرائت می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته گزارش ابتدا باید در کمیسیون به بحث گذاشته شود و بعد در خصوص آن تصمیم گرفته شود.
وی اضافه کرد: قطعا در خصوص بررسی های انجام شده از بیژن زنگنه وزیر نفت دعوت می کنیم تا با حضور در کمیسیون توضحیات خود را ارائه کند.
گلمرادی در پاسخ به این سوال که شما در بررسی های خود در خصوص علل این حادثه به چه عواملی رسیدید، گفت: عوامل متعددی در این آتش سوزی دخیل بود که در گزارش به آنها اشاره شده است.
وی گفت: اقلیم و شرایط خاص منطقه، شرایط صنعت پتروشیمی، علل و عوامل انسانی، ضعف مدیریت، ضعف در تخصص و آموزش از جمله عوامل بروز این حادثه بوده که در گزارش به آنها اشاره شده است.
نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ضرورت توجه مسئولین به صنعتگران، توجه به تجهیز پتروشیمی ها و پالایشگاهها و ضرورت مقابله با بحران و حوادث و کنترل و پیشگیری از دیگر مواردی است که در گزارش به آنها اشاره شد.
گلمرادی اضافه کرد: در گزارش نام هیچ فردی قید نشده اما به مسئولیت ها و جایگاه سازمانی افراد اشاره شد.
وی در خصوص میزان خسارات وارده گفت: در این زمینه قرار شده تا کارشناسان امر ارزیابی دقیقی داشته تا به کمیسیون ارسال شود.
روز چهارشنبه 16 تیر پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر دچار آتش سوزی شد، این حادثه آنقدر گسترده بود که آتش خود به خود بعد از سه روز با اتمام کامل مواد سوختنی داخل مخازن، خاموش شد.
زنگنه که 2 روز بعد از آغاز حادثه در محل پالایشگاه حضور یافت، در خصوص خاموش کردن آتش سوزی گفت: باید همه محتوای مواد سوختی درون مخزن بسوزد و آتش به پایان برسد.
این آتش حداقل 60 میلیون یورو خسارت به بار آورد.

۱۳۹۵/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...