نسخه چاپی

پاسخ هوایی سوریه، "اسرائیل" را دستپاچه كرد

پاسخ ارتش سوریه به تجاوز هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه جولان با شلیك موشك های زمین به هوا، باعث دستپاچگی و غافلگیری این رژیم شد.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی به بررسی پاسخ ارتش سوریه به تجاوز هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه جولان سوریه پرداخت و افزود: این پاسخ در واکنش به حملات هوایی تل آویو به مواضع ارتش سوریه در منطقه جولان صورت گرفت و رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد زیرا این رژیم به اجرای حملات هوایی بدون برخورد پدافندی با آن عادت کرده بود.
تحلیلگران رژیم صهیونیستی ابراز عقیده کردند که پاسخ پدافندی سوریه، احتمالات زیادی را درخصوص افزایش درگیر شدن این رژیم در جنگ سوریه مطرح کرد.
ارتش سوریه دو فروند موشک زمین به هوا به سمت دو هواپیمای رژیم صهیونیستی بر فراز منطقه القنیطره در جولان شلیک کرد.
رسانه های سوری از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگی و یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در این عملیات سخن گفتند اما ارتش این رژیم سرنگونی هواپیماهای خود را رد کرد.
هرچند که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید شدید داشت که هواپیماها از منبع خطر موشک ها دور بوده اند، اما نگرانی در چهره فرماندهان این رژیم مشهود بود که باید منتظر پاسخ و واکنش های سوریه به نقض حریم هوایی این کشور باشند.
رون بن یشای تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت" اشاره کرد که سوری ها در گذشته نیز موشک های ضد هوایی به سمت هواپیماهای اسرائیلی شلیک کرده بود.
وی افزود: هواپیماهای اسرائیلی در اکثر موارد، اهدافی را در سوریه - بدون ورود به حریم هوایی این کشور- هدف قرار می دهند اما با این حال، این بار پاسخ (ارتش سوریه) انگیزه ای بود که اسرائیلی را به فکر فرو ببرد.
أساف غابور تحلیلگر سایت صهیونیستی "والا" نیز نوشت: تلاش سوری ها برای هدف قرار دادن هواپیماهای اسرائیلی که به اهداف سوری ها حمله کردند، گواه آن است که تا چه اندازه تشدید نبرد در داخل این کشور می تواند پیامدهای خطرناکی نیز برای طرف اسرائیلی داشته باشد و فقط تصور کنید که اگر ارتش سوریه موفق به سرنگون کردن یک جنگنده اسرائیلی می شد، چه روی داده بود، چرا که درگیری در مرز بین دوطرف در هفته های اخیر شعله ورتر شده است.
این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: اصابت گلوله های سنگین ناشی از نبرد بین ارتش سوریه و معارضان مسلح (به داخل فلسطین اشغالی) ممکن است که به علت پاسخ اسرائیل متوقف شود اما اسرائیل می خواهد به ارتش سوریه توضیح دهد که باید بیشترین تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط این گلوله ها بکند؛ حتی اگر شلیک این گلوله های سنگین از توپ های معارضان مسلح باشد.
این تحلیلگر صهیونیست افزود: اسرائیل سیاست پاسخ به ارتش سوریه را در صورت شلیک هرگونه گلوله سنگینی – حتی اگر معارضان مسلح آن را شلیک کرده باشند- دنبال می کند.
وی در عین حال گفت: این امر از نظر سوریها حمایت اسرائیل از معارضان مسلح به شمار می رود، و در نهایت امر بدان معنای کشاندن اسرائیل به مشارکت در جنگ کنونی در آنجا است.
این تحلیلگر صهیونیست مدعی شد: اسرائیل تلاش می کند که خارج از محدوده جنگ در سوریه باقی بماند اما لبنان و سوریه برای کشاندن اسرائیل به باتلاق جنگ تلاش می کنند.
وی افزود: مرز نزدیک جولان، اخیرا منطقه ای ملتهب در جنگ سوریه بوده است که این امر برای مدتی طولانی بر اسرائیل تاثیر خواهد گذاشت.
در هر صورت، تئوری کاری رژیم صهیونیستی اینگونه است که هرکجا ارتش سوریه حضور داشته باشد، نیروهای کمک کننده به آن و خصوصا فرماندهان و رزمندگان حزب الله و نیز ردهای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم خواهد بود و به اعتقاد تحلیلگران، این واقعیت حتی بیشتر از وجود گروههای معارض سوری که فقط سرگرم نبرد با نظام سوریه هستند، نگران کننده است.
برپایه این گزارش، رژیم صهیونیستی برای آمادگی در جبهه شمالی به منظور مقابله با بدترین سناریوها تلاش می کند و از همین رو نیز ارتش رژیم اسرائیل روز گذشته مانور گسترده ای را اجرا و در چارچوب آن، بخشی از شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی بویژه در منطقه الجلیل الاعلی و منطقه نزدیک به جبل الشیخ را تخلیه کرد.
این مانور شامل آمادگی برای تخلیه کردن صهیونیستها زیر باران موشک ها بود. براساس ارزیابی فرمانده مانور، 40 درصد صهیونیست های ساکن مناطق یاد شده – در جریان هر جنگی- خودشان محل اقامت خود را ترک خواهند کرد و نقش ارتش، تخلیه مابقی صهیونیست ها خواهد بود.
در هر صورت، این مانور بخشی از مانور گسرده تری است که از روز شنبه گذشته آغاز شد و اساس این سناریو اینگونه است که نیروهای حزب الله از چند منطقه به مرزهای فلسطین اشغالی حمله می کنند. در چارچوب آمادگی برای این مانور، ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا چندین مانع و استحکامات را برای جلوگیری از نفوذ نیروها از جمله دیوارهای بسیار بلند احداث کرد اما نگرانی هایی از وجود تونل ها وجود دارد که باعث شده است تا ارتش رژیم صهیونیستی هوشیاری زیادی به این مسئله نشان دهد.

۱۳۹۵/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...