نسخه چاپی

یادگار دفاع مقدس:

نسل جوان را باید در جریان ثمرات دفاع مقدس قرار داد

یك روحانی جانباز و از یادگاران دوران دفاع مقدس گفت: متولیان فرهنگی و مبلغان دینی باید بنحو شایسته نسل جوان را در جریان ثمرات دوران دفاع مقدس قرار دهند .

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد صادقی چهارشنبه شب در چهارمین یادواره لاله های عاشورایی مهریز در دهستان خورمیزات این شهرستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: مسائل دفاع مقدس دارای ابعاد گسترده ای است که هنوز به تمام زوایای آن پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس درس آموز و همراه با عزت و اقتدار و تبلور حماسه آفرینی بسیجیان جان برکف و رزمندگان قهرمان مطیع ولایت فقیه است که با گذشت سال ها از دفاع مقدس هنوز بصورت جدی به آن توجه نشده است.
این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی و تبلیغی، آموزشی و رسانه ها باید با همکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس بیش از گذشته نسبت به پرداختن به آن دوران و بازگو کردن ابعاد آن زمان مهم از تاریخ انقلاب اسلامی تلاش مضاعف داشته باشند .
صادقی گفت: تبیین دفاع مقدس و ترویج روحیه فداکاری، ایثار، ایمان و ثمرات آن نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دارد و می تواند نسل جوان را در برابر هجمه فرهنگی دشمنان مصون نگه دارد .
وی تاکید کرد: برگزاری یادمان ها و یادواره های شهدا درسطح کشور و بیان خاطرات دفاع مقدس یک عمل ارزشمند است و تاثیرزیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
همچنین سردار محمد مهدی فرهنگ دوست از یادگاران دفاع مقدس استان یزد در سخنانی با ذکر خاطرات خود از دفاع مقدس و نقش رزمندگان اسلام در مقابله با عوامل استکبار جهانی پرداخت و بر ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در جامعه تاکید کرد.
در ادامه این یادواره چند برنامه فرهنگی و ذکر خاطرات توسط روایان دفاع مقدس انجام گرفت .
چهارمین یادواره لاله های عاشورایی به یاد 72 شهید حوزه مقاومت بسیج فجر مهریز به مدت دو شب در حسینیه اعظم خورمیزات علیا برگزار می شود.
مهریز با 50 هزار نفرجمعیت 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

۱۳۹۵/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...