نسخه چاپی

بهداد سلیمی در گفت و گو با نما:

بدون شك مدال من برنمی‌گردد

عکس خبري -بدون شک مدال من برنمي‌گردد

بدون شك مدال من برنمی‌گردد حتی اگر داوران محروم شوند. ولی لازم است تا كسانی كه مانع آن حركت ورزش در مسیر درستی می‌شوند، از كار بركنار شوند. روح ورزش باید سالم بماند و نباید اجازه دهیم بی‌عدالتی حق ورزشكاران را در سرتاسر جهان از بین ببرد.

پس از بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو دنیا برای بهداد سلیمی تمام نشده است و او می‌تواند در مسابقات دیگری که شرکت می‌کند مدال‌های خوشرنگی را برای ایران به ارمغان بیاورد اما هیات ژوری که به صورت کاملا عیان حق بهداد را به او ندادند و کاروان ورزشی ایران را از یک مدال طلا محروم کردند، هیچ‌گاه بی‌عدالتی‌شان از یادها نمی‌رود.


هنوز هم بابت اتفاقات المپیک ریو دلخور هستی؟
 مسلما ناراحتی و ظلمی که در حق من روا شد، از خاطرم پاک نمی‌شود چرا که برای نخستین بار بود که نتوانستم به مدال برسم. اینکه دلخوری‌ام از بین رفته مسئله‌ای غیرقابل حل است. حتی اگر هیات ژوری رسما از من عذرخواهی کند ولی مدال المپیکی که آنها از من گرفتند، باز نمی‌گردد پس حق دارم که همیشه ناراحت باشم هرچند از شدت آن کاسته شده است. آنها کار ناجوانمردانه‌ای کردند و نگذاشتند که من مدال دیگری از المپیک را به کارنامه‌ام اضافه کنم.


 زمانی که رای برگشت شوکه نشدید؟

من خودم را برای حرکت بعدی و مدال طلا آماده کرده بودم، اما اجازه ندادند. کاری کردند که بهم ریختم و حرکت سوم را هم نتوانستم از نظر ذهنی خودم را جمع و جور کنم.
 
شاید آنها انتظار این را نداشتند بعد از مصدومیتی که داشتی، بتوانی اینگونه در رقابت‌ها درخشان ظاهر شوی؟

 اینکه آنها چه انتظاری داشتند اصلا مسئله مهمی نیست. داور وظیفه دارد به درستی قضاوت کند و نباید کاری به اینکه ورزشکاران چگونه خود را به المپیک رسانده‌اند، داشته باشد. اگر ورزشکاری دوپینگ هم کرده باشد به داوران ارتباطی ندارد. من خیلی زحمت کشیدم تا در المپیک موفق شوم. با مصدومیت سختی مواجه شدم و برای آنکه در ریو حضور داشته باشم، گام به گام طبق دستورات پزشک جلو آمدم. به خوبی وقتی که از دست داده بودم را جبران کردم. به هر شکلی بود می‌خواستم در المپیک مدال بگیرم و در این میان عده‌ای بودند که نگذاشتند به مدال برسم. فکر همه چیز را کرده بودیم جز اینکه هیات ژوری مانع موفقیتم شود. آنها فقط به من ظلم نکردند بلکه به ملت ایران ظلم کردند.


 شکایت فدراسیون وزنه‌برداری به دادگاه بین‌المللی ورزش(CAS) چه تاثیری خواهد داشت؟

بدون شک مدال من برنمی‌گردد حتی اگر داوران محروم شوند. ولی لازم است تا کسانی که مانع آن حرکت ورزش در مسیر درستی می‌شوند، از کار برکنار شوند. روح ورزش باید سالم بماند و نباید اجازه دهیم بی‌عدالتی حق ورزشکاران را در سرتاسر جهان از بین ببرد.


 حقیقت دارد که قصد داشتی پس از کسب مدال المپیک ریو خداحافظی کنی؟

این موضوعی بود که به آن فکر کرده بودم. اگر طلا می‌گرفتم شاید این تصمیم را می گرفتم اما هیات ژوری با بی‌عدالتی خود انگیزه مرا مضاعف کرد تا 4 سال دیگر در وزنه‌برداری بمانم و تلاش کنم تا طلای المپیک 2020 را به دست آورم.




 واکنش مردم بعد از بازگشت از ریو چگونه بود؟

مردم برای من سنگ تمام گذاشتند و از حضور پر مهر آنها در مراسم استقبال خوشحالم، خیلی زحمت کشیدند. آنها به من انرژی دادند و در شرایط سخت به من روحیه بخشیدند از مهر و محبت آنها بسیار ممنونم.




 سیامند رحمان اعلام کرده در پارالمپیک حق تو را در سنگین وزن می‌گیرد؟
 او مسلما طلا می‌گیرد و طلای او باعث خوشحالی مردم ایران می‌شود. من هم خیلی خوشحال خواهم شد به خصوص اگر مدال طلای سیامند همراه با رکوردشکنی دیگری از سوی او باشد. برایم باعث افتخار است که می‌بینم هموطنانم در همه عرصه‌ها به یادم بودند و امیدوارم همه ورزشکاران ایران در میادین مختلف جهانی موفق باشند.




 بعد از حسین رضازاده، بهداد سلیمی پرچم ایران را در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری بالا برده است. به نظرت جانشین خوبی برای تو پیدا می‌شود؟

ورزش ایران مملو از استعداد است. ما در وزنه‌برداری دسته فوق‌سنگین همیشه بهترین بوده‌ایم و بعد از این هم می‌توانیم بهترین باقی بمانیم. ما در نوجوانان و جوانان وزنه‌برداران آینده‌داری داریم که می‌توانند به خوبی در جهان بهترین شوند. البته ایران در اوزان دیگر هم نفرات بسیار خوی دارد و مطمئن هستم وزنه‌برداری همیشه در بازی‌های آسیایی و المپیک عصای دست کاروان ورزشی ایران خواهد بود.


برنامه‌ات برای ادامه ورزش حرفه‌ای چیست؟

به خاطر فشار بسیار زیادی که برای رسیدن به المپیک تحمل کرده بودم، نیاز بود تا مدتی به استراحت بپردازم. حال که کمی استراحت کردم و بدنم از خستگی خارج شد، تمریناتم را شروع خواهم کرد. با تمرینات آرام شروع می‌کنم و به مرو زمان خودم را به تمرینات سخت عادت می‌دهم تا بتوانم بازگشت خوبی به میادین داشته باشم. سعی می کنم در رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری حضور داشته باشم و سپس خودم را برای تیم ملی آماده می‌کنم. باید در اولین حضورم در رقابت‌های جهانی عملکرد قابل قبولی داشته باشم و بتوانم برای کشورم مدال بگیرم. باید شایستگی‌های خودم را ثابت کنم.

۱۳۹۵/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...