نسخه چاپی

پلیس به دنبال سارق مسلح بانك های تهران

درخواست از مردم برای شناسایی متهم

پلیس آگاهی با انتشار تصویر سارق مسلح بانك های تهران از شهروندان خواست با شناسایی این فرد كمك كنند تا پلیس بتواند این مجرم را دستگیر كند.

به گزارش نما به نقل از میزان، ساعت 14:45 روز 22 اسفند ماه سال گذشته وقوع یسرقت مسلحانه از شعبه تجریش بانک .... به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با صورت پوشیده، پس از ورود به داخل شعبه بانک و تهدید یک قبضه اسلحه کمری اقدام به سرقت 16 میلیون تومان یکی از باجه های بانک کرده و پس از سرقت به سرعت از داخل بانک متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در شعبه بانک محل سرقت به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پرداختند. بررسی دوربین های مداربسته نشان داد شخصی ( بنا به گفته ی پرسنل بانک ، حدودا 50 ساله ) از طریق درب پارکینگ ساختمان اداری بانک وارد شعبه شده و بدون جلب توجه، خودش را بالای سر متصدی یکی از باجه های بانک رسانده و با تهدید اسلحه کمری اقدام به سرقت وجوه نقد داخل باجه کرده و پس از سرقت به سرعت از همان مسیر پارکینگ ساختمان متواری شده است.

کارمند بانک که سرقت از باجه ی او انجام شده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ظهر در حال انجام کار خود بودم که ناگهان متوجه حضور شخصی در پشت باجه شدم ؛ از او سؤال کردم شما اینجا چه می خواهید ؟ که ناگهان این شخص با دست ضربه ای به سینه ام کوبید و گفت: "حرف نزن" و به سرعت دست خودش را داخل کشوی میز حاوی چند بسته تراول چک و پول برد و مجموعا مبلغ 16 میلیون تومان را از داخل کشوی میز برداشت و به سرعت از طریق همان درب پشت سرم که از آنجا وارد شده بود، از بانک خارج شد و از طریق محوطه پارکینگ ساختمان فرار کرد.

کارمند بانک در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سارق مسلح در طول انجام سرقت بنده را با اسلحه تهدید می کرد و اسلحه را با فاصله ای کمتر از یک وجب بر روی سینه ام قرار داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بنده در زمان سرقت پول ها قادر به انجام هیچ کاری نباشم.

وقوع سرقت دوم

در ساعت 12:30 دوازدهم اردیبهشت وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در شعبه بانک بلوار شهید اندرزگو به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت در همان مراحل اولیه تحقیقات و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانک ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این سرقت نیز همانند سرقت شعبه ی بانک تجریش توسط یک نفر انجام شده اما اینبار سارق مسلح با شلیک چند تیر هوایی بیش از 60 میلیون تومان را سرقت و به سرعت از محل متواری شده بود.
درخواست پليس آگاهی از مردم برای شناسايی سارق مسلح بانک های تهران
در تحقیقات از رئیس و کارمندان بانک ، آنها در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند: ساعت 12:15 شخصی با صورت پوشیده و یک اسلحه کمری وارد قسمت کارکنان شد و با صدای بلند فریاد زد "بروید عقب و سرتان را روی میز بگذارید" و در ادامه تهدید کرد اگر آژیر را به صدا در آورده یا به پلیس زنگ بزنیم به ما شلیک خواهد کرد. این شخص ابتدا پول های باجه ی اول را برداشت و در ادامه با تهدید اسلحه مجبور شدیم تا درب گاوصندوق را برایش باز کنیم که ناگهان وی اقدام به شلیک هوایی کرد. همزمان با شلیک، صدای آژیر بانک نیز به صدا در آمد که بلافاصله سارق از بانک خارج و متواری شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات پلیسی ، در شرایطی موفق به شناسایی تصویر سارق هر دو فقره سرقت مسلحانه از دو شعبه بانکی تجریش و شهید اندرزگو شدند که این شخص در سرقت هایش اقدام به پوشاندن صورت خود کرده بود و عملا از طریق تصاویر دوربین های مداربسته بانکی امکان شناسایی تصویر وی وجود نداشت.

مکرم در ادامه این خبر با اعلام دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار تصویر متهم پرونده گفت: در ادامه ی رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی و دستگیر سارق مسلح شعبات بانکی تجریش و بلوار شهید اندرزگو ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از متهم توسط مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت ، مخفیگاه و یا مکان های تردد این شخص را از طریق شماره تماس های 51055501 و 55381036 در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

۱۳۹۵/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...