نسخه چاپی

مهلت ۴۸ساعته ارتش‌سوریه به تروریست‌ها

ارتش سوریه ۹۰ درصد شهر اریحا در ادلب را تحت كنترل در آورد و به افراد مسلح در آن، ۴۸ ساعت فرصت داد سلاح خود را زمین بگذارند.


به گزارش نما به نقل از فارس،‌ ارتش سوریه پیشروی خود در اریحا در ادلب را ادامه داد و موفق شد 90 درصد آن را تحت کنترل در آورد.

این موفقیت پس از درگیری‌های شدید در محلات مختلف اریحا به دست آمد.

منابع ویژه در سوریه به خبرنگار فارس اعلام کردند تجهیزات بیشتر و نیروی کمکی در دو روز گذشته از روستای جبل الزاویه و دو روستای سرجه و معردلیت در جبل الاربعین به اریحا رسیده است.

گفته می‌شود درگیری شدید در دو نقطه التل و المیدان اریحا درگرفت که تعداد زیادی از افراد مسلح در آن کشته شدند و سلاح‌های زیادی مصادره شد.

عبدالباسط مرعیانی یکی از تروریست‌های خطرناک نیز در این درگیری‌ها کشته شد.

همچنین کارگاه ساخت بسته‌های انفجاری متعلق به افراد مسلح در روستای نحلیا در ریف اریحا منفجر شد و تعدادی از افراد مسلح در آن کشته شدند.

همچنین در معره النعمان در جنوب ادلب و در 85 کیلومتری حلب و 60 کیلومتری حماه، و مشخصا در روستای معرشمارین گروه‌های مسلح از جمله گروهک موسوم به گردان ابوالبراء وابسته به القاعده هدف حمله سنگین ارتش قرار گرفته و بیش از 45 تروریست، کشته و زخمی شدند.

از طرف دیگر، خبرنگار پایگاه خبری عاجل سوریه گزارش کرد که ارتش سوریه کنترل خود بر بسیاری از نقاط اریحا را کامل کرد و تجهیزات از مناطق مجاوز به این منطقه رسیده است و یک مقام نظامی به عاجل اعلام کرد که افراد مسلح زیادی کشته شده‌اند.

یک مقام محلی به پایگاه خبری عاجل اعلام کرد که افراد مسلح منطقه جبل الاربعین را بشدت گلوله باران کردند و چندین منزل مسکونی را آسیب زدند و 4 نفر از مردم منطقه را کشتند.

بنا بر این گزارش، افراد مسلح یک زن را در این منطقه به دلیل اینکه برادر وی حاضر نشده است از ارتش سوریه جدا شود، دار زدند.

عاجل اعلام کرد که در معره النعمان نیز شماری از اهالی منطقه در تظاهراتی خواستار خروج افراد مسلح از منطقه مسکونی آنان شدند و از ارتش سوریه درخواست کمک کردند.

عاجل تصریح کرد: ارتش سوریه به افراد مسلح در این منطقه در ادلب مهلتی 48 ساعته داد تا سلاح خود را بر زمین بگذارند و خود را تسلیم کنند و در غیر این صورت ارتش به شکلی مناسب کار را یکسره می‌کند.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...