نسخه چاپی

پروژه سد رودبار سمبل همكاری ایران و چین

رئیس هیأت تامین آب ایران گفت: سد رودبار به عنوان اولین پروژه همكاری ایران و چین، با استفاده از خط اعتباری چین احداث شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رضازاده امروز در آئین آبگیری سد رودبار با بیان اینکه این سد یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است و از طرفی اولین پروژه‌ای بوده که با همکاری‌های تعریف شده بین ایران و چین از خط اعتباری چین استفاده شده و سمبل همکاری بین این دو کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: سال‌های پیشرفت این پروژه در برهه‌هایی بود که در تحریم قرار داشتیم و ملت ایران ثابت کردند در مقابل تحریم‌ها تسلیم نمی‌شوند و همچنان به توسعه کشور ادامه خواهند داد.

وی افزود: چنانچه آبگیری سد رودبار در زمان خودش انجام نمی‌شد باید حداقل یک سال به عقب می‌افتاد چراکه آورده رودخانه یک میلیارد مترمکعب بوده در حالی که حجم مخزن این سد ۲۲۸ میلیون مترمکعب بوده است.

رضازاده اضافه کرد: در کنار این سد، نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی راه‌اندازی خواهد شد که علاوه بر توسعه گردشگری در منطقه در تولید برق و اشتغالزایی موثر خواهد بود.

رئیس هیأت تامین آب ایران بیان کرد: پروژه قمرود از طریق سرشاخه‌های آبی در الیگودرز تامین شده است اما از این پروژه تنها ۱۸۰ میلیون مترمکعب از آب شهر قم تامین شده است.

۱۳۹۵/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...