نسخه چاپی

استراتژی هسته‌ای ایران از زبان صالحی

صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیك روسیه اعلام كرد كه استراتژی هسته‌ای ایران تمركز بر روی توسعه راكتورهای هسته‌ای كوچك (SMR) خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز جمعه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: هم اکنون تهران در حال ارزیابی و صنعت شرکای بالقوه به علاوه روسیه برای همکاری در حوزه راکتورهای هسته‌ای کوچک است.

صالحی افزود: ما تاکنون با هیچ کشوری در این‌باره وارد گفت‌وگوی جدی نشده‌ایم اما توسعه راکتورهای کوچک استراتژی ماست، بنابراین هم اکنون در حال بررسی عملی بودن آن در ایران هستیم و پس از آن حاضریم تا با هر کشوری که بخواهد در زمینه توسعه راکتورهای کوچک با همکاری کند صحبت کنیم. راکتورهای SMR واحدهای از پیش تولید شده هستند و بیش‌تر در مناطقی که دارای شبکه برق کوچک‌تر هستند یا مکان‌هایی که فضا و آب کافی وجود نداشته باشند به کار گرفته می‌شوند.

پیش‌تر صالحی به هیات‌های حاضر در سازمان جهانی هسته‌ای (WNA) اعلام کرد که ایران قصد دارد تولید برق هسته‌ای خود را از 1000 مگاوات کنونی به 30 هزار مگاوات افزایش دهد و در این راستا با شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه همکاری خواهد کرد.

روس اتم هم اکنون در حال ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر است. روسیه و ایران در نوامبر 2014 قراردادی مبنی بر ساخت واحدهای 1000 مگاواتی دوم و سوم نیروگاه بوشهر به امضا رسانده بودند.

این پروژه قرار است در 10 سال و با هزینه‌ای حدود بر 10 میلیارد دلار ساخته شود.

۱۳۹۵/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...