نسخه چاپی

لزوم بازگشت به ارزشها و ارزشگرایان

دكتر اسدالله بادامچیان

انقلاب ما انقلاب ارزشهاست. ارزشهاي اسلامي، سعادت‌آور دنيا و آخرت است.
فطرت پاك انسانها، ارزشهاي خدايي را مي‌خواهد. هر مولودي يولد علي الفطره است. در انقلابما همه دم از ارزشها مي‌زنند چون پايه‌هاي نظام – اهداف نظام و خواست مردم همين ارزشهاست.
اما سه گونه است؛ 1- ارزشگرايان واقعي و بهشتي‌ها، مطهري‌ها، رجايي‌ها، باهنرها، عراقي‌ها، لاجوردي‌ها، همت‌ها، باكري‌ها، خرازي‌ها و قديريان‌ها.
اينها براي خودشان هيچ نخواسته و نمي‌خواهند همه وجودشان مثل شمعي است كه مي‌سوزند تا فضاي انقلاب اسلامي روشن بماند.
حرف و شعار اينها با عملشان يكي است. به گذشته اينها كه برسي مي‌بيني هيچ براي خود نخواسته‌اند، نه ماشيني، نه زميني، نه زد و بندي، نه پستي، هر جا بوده‌اند خالصانه خدمت كرده‌اند و اگر در مسئوليتي بوده‌اند براي خود و رفقا و فرزندانشان هم چيزي برنداشته‌اند و اگر براي مسئوليتي نامزد مي‌شدند يا مي‌‌شوند بخاطر وظيفه شرعي و تكليف الهي بوده است. امثال اينها هنوز هستند لكن چون اهل خودنمايي و تبليغ نيستند كمتر براي مردم شناخته مي‌شوند.
2- ارزشگرانمايان قلابي، مثل بني صدرها، قطب‌زاده‌ها، ميرحسين موسوي‌ها و امثال آنها كه شعارهاي ارزشي مي دادند و مي‌دهند تا به مقاصد دنيايي برسند و براي اين كار در پي رسيدن به مقامات هستند و اطراف خود باند راه انداخته و مي‌اندازند و تبليغات شديد و چهره‌سازي خيره كننده اي دارند و مورد حمايت پنهاني گروهكها و مخالفان اسلام و ايران مي‌باشند. زيرا آنها مي‌خواهند انقلابي‌هاي بدلي، بجاي انقلابي‌هاي واقعي بر سر كار بيايند.
تجربه گذشته بايد چراغ راه آينده باشد، استكبار شهيد بهشتي و شهيد رجايي و حزب جمهوري اسلامي را مورد سخت‌ترين تهاجمات و تخريب‌ها قرار داده بود. ولي بني صدرها را تبليغ مي‌كردند كه بني صدر – صد در صد و درود هر آزاده – بر صادق قطب زاده و چه جالب كه نوعي تبليغات منفي هم براي آنها انجام مي‌گرفت كه در واقع نوعي تبليغ براي آنها و فريب مردم بود.
3- ارزشگرانماهايي كه قدرت‌طلب بودند و سابقه مبارزه و كار داشتند ولي حالا كه انقلاب به پيروزي رسيده است. مي‌خواستند رئيس جمهور، نماينده و رئيس حزب و همه امور را قبضه كنند زيرا همه وجودشان شيفته و عاشق پست و مقام شده بود و براي رسيدن به مقام و قدرت، هر چه از شعار دروغين و گريه براي مستضعفين و پوشيدن لباس ساده و تظاهر به عبادت و طرفداري از خلق و مردم، دم زدن از عدالت و غم خوردن براي ملت را مفيد مي‌دانستند تكرار مي‌كردند و در واقع بازيگران نمايش قدرت بودند و هستند.
***
اين سه گروه همواره بوده و هستند. مهم نظر ملت است كه گذشته را آئينه عبرت آينده قرار دهد و در پي بهشتي‌ها باشد، و رجايي‌هاي واقعي را به مسئوليتها برساند كه مقلد راستين امامت و ولايتند و نه رجايي نماها كه همواره با قيافه رجايي‌گونه، مي‌خواهند رجايي‌هاي اين ملت را كنار بزنند و اگر با بيداري ملت نتوانستند آنها را كنار بگذارند، به آتش تخريب و انفجار بسوزانند.
در انتخابات سال آينده خيلي بايد مراقب باشيم و از خدا مدد بگيريم.
اللهم وفقنا لاتحب و مرضي

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...