نسخه چاپی

فعالیت اطلاعاتی بی‌بی‌سی فارسی برای داعش

تهیه‌كننده و سردبیر برنامه «وطن دار» از تلاش‌های رسانه‌های غربی برای تفرقه و ایجاد داعش در افغانستان گفتند.

به گزارش نما، در آستانه چهاردهمین سالگرد حمله نظامی غرب به افغانستان، نشست برنامه «وطن دار» که با موضوع نخبگان و مهاجران افغانستانی پخش می‌شود با حضور محسن اسلام زاده تهیه‌کننده و سیدحسام رضوی سردبیر این برنامه و همچنین دکتر سیدوحید ظهوری از نخبگان افغانستان برگزار شد.

اسلام زاده در بخشی از این نشست گفت: آمریکا بعد از 14 سال اشغال افغانستان، هیچ نتیجه مثبتی در دست ندارد. بزرگترین دستاوردی که آمریکا در افغانستان به آن افتخار می‌کرد، امنیت بود که الان در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد. آنها همواره به دنبال ایجاد تفرقه و جلوگیری از وحدت در افغانستان بوده‌اند. حتی دموکراسی را هم نتوانستند وارد افغانستان کنند که شاهد مثال، همین انتخاباتی بود که اخیرا با مشکلات فراوانی برگزار شد.

کارگردان «تنها میان طالبان» افزود: در زمینه فرهنگی نیز فعالیت‌های غربی‌ها نتیجه‌ای جز گسترش فساد در افغانستان نداشته است. شبکه‌هایی که به صورت گسترده با شعار آزادی در این کشور فعالیت دارند، کاری جز اشاعه فحشا ندارند. نتیجه اش هم این شده که آمار خودکشی در افغانستان نسبت به سال‌های قبل افزایش بسیار زیادی داشته است.

رضوی، سردبیر برنامه «وطن دار» هم درباره سیاست‌های رسانه‌ای غرب در افغانستان اظهار داشت: بطور مشخص خطی که توسط رسانه‌های غربی در افغانستان پی گرفته می‌شود این است که مانع نزدیک شدن ملت‌های ایران و افغانستان به هم شوند.

وی افزود: در مسئله سیاسی آن کشور هم شبکه بی‌بی سی فارسی یک کار اطلاعاتی- امنیتی برای حضور داعش در افغانستان را اجرا می‌کند. بطور مثال، بازوی رسانه‌ای انگلیس، خبر مرگ ملاعمر را از زبان منصور دادالله که سرکرده یک گروه بی‌نام و نشان با نام «محاذ فدایی» است اعلام کرد. با این کار، از وی یک چهره ساختند. جالب این است که بلافاصله پس از این کار، دادالله پرچم داعش را در افغانستان بالا برد. همچنین بی‌بی سی فارسی مراسم بیعت سرکردگان داعش را توسط سه دوربین و با کیفیت بسیار بالا پوشش داد. بعد از آن هم هر روز به آنها تریبون می‌داد تا مواضع خود را اعلام
کنند.

وی تصریح کرد: در داخل کشور هم برخی از جریان‌ها همان خط بی‌بی سی را درباره مهاجرین افغانستانی دنبال می‌کنند. جریانی که البته در اقلیت هستند اما در برخی از روزنامه‌ها قلم می‌زنند. مثل همان روزنامه‌ای که به نقل از یکی از شخصیت‌های سیاسی افغانستان به دروغ تیتر زد که مهاجرین افغانستانی توسط ایران به زور به سوریه اعزام می‌شوند!

گفتنی است، برنامه «وطن دار» شنبه هر هفته از شبکه افق سیما به نمایش در می‌آید.

منبع: کیهان

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...