نسخه چاپی

تایید كشته شدن وزیر اطلاع‌رسانی داعش توسط پنتاگون

وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) مدعی شده است تروریست موسوم به «وزیر اطلاع‌رسانی» داعش در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف در شهر الرقه سوریه كشته شد.

به گزارش نما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون، روز جمعه اعلام کرد در جریان حمله هوایی جنگنده‌های نیروهای ائتلاف در تاریخ هفتم سپتامبر در نزدیکی شهر الرقه در سوریه، «وائل عادل حسن سلمان الفیاض» معروف به «دکتر وائل» وزیر اطلاع‌رسانی و مسئول دستگاه تبلیغاتی گروه تروریستی داعش کشته شد.

«پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: این سرکرده گروه تروریستی داعش «بر تولید و تهیه ویدیوهایی، که برای تبلیغ تروریسم و شکنجه از قربانیان داعش تهیه می‌شد، نظارت داشت» و همچنین او «همکارِ نزدیک» تروریست «ابو محمد العدنانی» شخص دوم داعش بود، که در سی‌ام آگوست گذشته کشته شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که «عمر دیابی» یک شهروند فرانسه را یک «تروریست بین‌المللی» می‌داند و او را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

براین اساس، عمر دیابی هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برد و عضو گروه «جبهه النصره» است که اخیرا با جدا شدن از گروه القاعده، خود را «فتح الشام» می‌نامد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...