نسخه چاپی

اظهارات رئیس پارلمان اروپا درباره ترامپ

رئیس پارلمان اروپا دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریكا را یك مسئله نه تنها برای اتحادیه اروپا بلكه برای همه دنیا دانسته و آرزو كرد كه رقیب وی هیلاری كلینتون دموكرات پیروز شود.

به گزارش نما، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل"، در پاسخ به این پرسش که در اوایل سال جاری میلادی شما گفتید که اروپا در وضعیت بدی قرار دارد. امروز تشخیص شما چیست گفت: اوضاع اروپا امروز بخصوص به دلیل تصمیم انگلیس برای خروج از این اتحادیه هنوز بدتر شده است. با خروج انگلیس دومین اقتصاد ملی اروپا، یک عضو شورای امنیت و عضو جی هفت این اتحادیه را ترک می کند. این مسئله ما را و همچنین انگلیس را ضعیف می کند.

وی در ادامه به مسائل دیگر در اروپا اشاره کرده و گفت: ما همچنان با اختلافات اقتصادی بزرگ در اتحادیه روبرو هستیم، بیکاری جوانان بسیار بالا است، تنها رشد اقتصادی کندی وجود دارد، اصلاحات ضروری راه اندازی نشده است. همچنین مسئله ملی گرایی در لهستان و مجارستان وجود دارد. همه این ها آینده این جامعه اروپایی را تهدید می کند. من بسیار نگران هستم.

شولتز در ادامه گفت: ما در یک لحظه تاریخی قرار داریم. یک شمار روزافزون انسان ها آنچه که در دهه های اخیر در اروپا به دست آمده است را غلط می دانند. آن ها می خواهند به دولت های ملی برگردند. در پس این شرایط گاهی اوقات لفاظی هایی وجود دارد که من را به شدت به یاد دوره بین دو جنگ جهانی قرن گذشته می اندازد؛ شیاطین آن دوران را ما همه هنوز می شناسیم. این شیاطین را ما از طریق ساختارهای اروپایی تحت کنترل درآوردیم و اگر ما این ساختارها را نابود کنیم این شیاطین دوباره بر می گردند و ما نباید این اجازه را بدهیم.

وی درباره انتظاراتش از نشست سران اتحادیه اروپا در براتیسلاو که روز جمعه برگزار می شود گفت: از این اتحادیه با 27 عضو انتظار ارسال پیام های واضحی دارم مبنی بر اینکه ما با وجود مسائل و موضوعات مورد اختلاف در کنار هم باقی می مانیم. این مسئله در شرایط فعلی یک موفقیت است. اینکه انسجام تا چه اندازه مهم است در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خود را نشان خواهد داد.

"شولتز" در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا انگلیسی ها می توانند بعد از خروج از اتحادیه اروپا دسترسی به بازار داخلی آزاد اروپا را بدون اینکه تردد آزادانه برای شهروندان را تضمین کنند داشته باشند گفت: مطمئنا این طور نیست. این مسئله برای ما در پارلمان اروپا یک خط قرمز است که قابل مذاکره نیست.

وی در ادامه گفت: دولت انگلیس برای سناریوی خروج از این اتحادیه هیچ برنامه ای در جیب خود نداشت و خود نیز غافلگیر شد. از این رو من می توانم درک کنم که کمی زمان می خواهد تا خود را جمع و جور کند. اما من امیدوارم که درخواست رسمی خروج تا پایان سال جاری میلادی از طرف این کشور ارائه شود. پس از آن مذاکرات دو ساله می تواند آغاز شود. شهروندان، اما همچنین اقتصاد و شرکت ها به برنامه ریزی سریع نیاز دارند.

رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که مطمئنا ما هم در زمینه امنیت داخلی و هم خارجی به همکاری بیشتر نیاز داریم. با این حال یک ارتش مشترک اروپا یک پیشنهاد بسیار گسترده است و پیاده سازی آن دشوار است. با این وجود ما به چنین ابتکاری نیاز داریم. سیاست باید برای اهداف بلند مدت اتحادیه اروپا برنامه ریزی کند که نشان می دهد ما البته می خواهیم در کنار هم بمانیم.

شولتز ضمن انتقاد به سیاست های سختگیرانه مجارستان در عین حال درخواست اخیر وزیر امور خارجه لوکزامبورگ برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این گفتگو درباره "دونالد ترامپ" نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا گفت: ترامپ نه تنها برای اتحادیه اروپا بلکه برای تمام جهان یک مسئله است. اگر مردی در کاخ سفید قدم بگذارد که عشوه می آید و هیچ چیز سرش نمی شود این یک نقطه بحرانی خواهد بود. به این ترتیب در یک جایگاهی که نیاز به فردی با بالاترین حس مسئولیت است یک مرد کاملا بی مسئولیت می نشیند. نگرانی من این است که مقلدان وی همچنین در اروپا از این روند الهام بگیرند. من آرزو می کنم که هیلاری کلینتون پیروز شود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...