نسخه چاپی

طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه ده‌ها هزار شهرك نشین در جنگ با حماس

ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حوادث خطرناك درنتیجه تونل‌های نیروهای مقاومت غزه ، در هر جنگ احتمالی آینده، دهها هزار نفر از ساكنان مناطق مرزی را تخلیه خواهد كرد.

به گزارش نما، به نقل از سایت صهیونیستی ان آر جی، برنامه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در صورت بروز دور تازه ای از درگیری‌ها در اطراف نوار غزه نشان می‌داد که این ارتش به دنبال تخلیه شهرک‌نشینان منطقه اطراف نوار غزه است. با این ‌وجود اخیراً فاش شده است که نمایندگانی از فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در برابر شهرک‌نشینان این طرح‌ها را به صورت کامل و مفصل تشریح کردند. براساس گزارش مذکور در برابر شهرک‌نشینان توضیح داده شده است که در هر درگیری احتمالی آینده با حماس آنها باید مناطق مسکونی خود را به سمت مناطقی که بر سر آن توافق شده است ، تخلیه کنند. در انجام عملیات تخلیه در هر شهرک صهیونیست‌نشین تنها 20 تا 30 نفر باقی می‌مانند که به کمیته‌های فوق‌العاده و امدادی کمک‌رسانی خواهد کرد.

این سایت صهیونیستی می‌افزاید که طرح تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین بخشی از عبرت‌هایی است که ارتش اسرائیل طی دور اخیر از درگیری‌ها در برابر حماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را با تمامی وزارتخانه‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین که تخلیه آنها صورت خواهد گرفت ، انجام داده است. سایت صهیونیستی مذکور به نشست‌های اخیر برگزار شده با ساکنان این مناطق اشاره کرده و آنها را بخشی از عملیات هماهنگی بین ارتش اسرائیل و شهرک‌های صهیونیستی قلمداد می‌کند.

بر اساس این گزارش تخلیه شهرک‌نشینان اقدامی قابل تغییر و جایگزینی است و می توان گفت بر اساس تهدیدات و ارزیابی‌های اوضاع میدانی احتمال تغییر آن وجود دارد، اما ارزیابی‌های کنونی نشان می‌دهد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین که تا فاصله چهار کیلومتری از مرزهای نوار غزه حضور دارند ، در هر درگیری نظامی آینده با این منطقه تخلیه خواهند شد که تعدادی بالغ بر دهها هزار شهرک‌نشین را شامل می‌شود.

گزارش مذکور می‌افزاید که منطقه تخلیه شده به عنوان یک منطقه بسته نظامی معرفی می‌شوند و این شهرک‌ها عملاً به پادگان نظامی تبدیل می‌شود. سناریوی نظامی که در مذاکرات بین ارتش و شهرک‌نشینان مطرح شده ، این است که حماس تلاش خواهد کرد به این شهرک‌ها حمله کرده یا سعی در اشغال آن از طریق ورود دهها تن از نیروهای مبارز از تونل‌ها خواهند کرد. در این شرایط بر اساس تصمیم‌گیری‌های ارتش اسرائیل باید اوضاع به گونه‌ای باشد که بیشتر شهرک‌نشینان در منطقه حضور نداشته باشند و ارتش بتواند دایره اقدامات و فعالیت‌های خود و امکانات واکنش نظامی را گسترش دهد.

بیش از هزار تونل زیرزمینی که شبکه ای پیچیده را شکل می دهد به نیروهای حماس این امکان را می دهد که همه جا حضور داشته باشند، بدون آنکه دیده شوند. مدت زیادی بود که این تونل‌ها وجود داشت، اما کسی آنها را ندیده بود، تا زمان انتفاضه دوم در سال 2000 که مالکیت آنها تحت نظارت مسئولان سازمان های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار گرفت.

تا پیش از این، این تونل ها برای حمل برخی اقلام از قبیل شیر، پوشاک، قطعات یدکی خودرو و دارو مورد استفاده قرار می گرفت اما از زمانی که حماس در سال 2005 کنترل غزه را در دست گرفت، کارایی این گذرگاه های زیر زمینی نیز تغییر کرد. در این دوره، مبارزان فلسطینی از این راهروهای زیرزمینی برای تامین سلاح استفاده کردند. ارتش اسرائیل نیز مبارزه علیه حفر این تونل ها در پیش گرفت.

عقب نشینی اسرائیل از نوار غزه در تابستان 2005 و قدرت گرفتن حماس در ژوئن 2007 موجب تقویت عبور سلاح، از قطعات راکت گرفته تا موشک های ضد هوایی و چندین تن تی ان تی و سایر مواد انفجاری برای پرتاب موشک های حماس به جنوب اسرائیل شد.

در ماه‌های اخیر موضوع توسعه تونل‌های هجومی نیروهای مقاومت غزه و احتمال انتقال آنها به زیر زمین شمایل‌های صهیونیست‌نشین به یکی از نگرانی‌های اصلی مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیستی تبدیل شده است. تل آویو اعلام کرده است که حماس به توسعه شبکه زیرزمینی خود ادامه می دهد و هر ماه بیش از شش مایل تونل به سمت اسرائیل حفرمی کند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی هیچ راهکار دقیق و کاملی برای جلوگیری از طرح های هجومی مقاومت در هر جنگی است و مالی آینده ندارد.

مقامات رژیم صهیونیستی در این رابطه اذعان کرده اند: ما هیچ راه مناسب برای مقابله با این تهدید نداریم، و هیچ کشور دیگری نیز راهی برای مقابله با چنین تهدیدی ندارد.

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...