نسخه چاپی

پاكسازی آلوده‌ترین منطقه مین در استان خوزستان

فرمانده پاكسازی مین نیروی زمینی ارتش گفت: كوشك و طلاییه آلوده‌ترین منطقه مین گذاری شده توسط رژیم بعثی عراق بود كه در سال جاری پاكسازی نهایی شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نزاجا، فرمانده پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش گفت: آخرین منطقه واگذار شده مین‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس به پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش منطقه آلوده کوشک و طلاییه در استان خوزستان جزء آلوده ترین منطقه مین گذاری شده در این استان بود که به لطف خدا و همت کارکنان این یکان پاک سازی در سال جاری به انجام رسید.

امیر میسر ارجمندی با بیان اینکه پاکسازی مین‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی در چند مرحله انجام شده است، اظهار کرد: اجرای پاکسازی به لحاظ اهمیت کار در سه مرحله چشمی، سطحی و مکانیزه انجام شد که باید تمامی این مراحل با دقت بسیار بالایی صورت می‌گرفت که ما با کارکنان متخصص توانستیم این منطقه را با دقت نهایی پاکسازی کرده و در اختیار مرکز مین زدایی وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار دهیم.

فرمانده پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا مناطق دیگری از میادین مین‌های به جای مانده از جنگ تحمیلی وجود دارد، گفت: به جهت موقعیت سرزمینی استان خوزستان و آب گرفتگی زیاد بعضی از زمین‌های آن موجب شده است که این مناطق تاکنون پاکسازی نشود و تخلیه آب این زمین‌ها مستلزم عزم ملی است.

وی در پایان بیان داشت: نیروهای پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش با تمام وجود و با توکل به خداوند متعال توانسته‌اند بدون کوچک ترین تلفاتی آلوده ترین منطقه مین گذاری شده را از وجود این ماده منفجره خطرناک پاکسازی کنند تا عشایر، کشاورزان و مردم بومی این مناطق بتوانند به کشاورزی مشغول شوند.

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...