نسخه چاپی

واكنش وزیر اماراتی به خطبه‌های نماز جمعه تهران

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران كه در آن عربستان « خائن‌الحرمین شریفین» نامیده شد، واكنش نشان داد.

به گزارش نما، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی واکنش نشان داد و خواهان قطع روابط با ایران شد.

بر اساس گزارش وبگاه «رأی‌الیوم»، وی در صفحه توئیتر خود نوشت: خطبه‌های نماز جمعه تهران هم‌چنان در راستای افزایش تنش علیه عربستان است، مصلحت حفظ پل‌های سوخته چیست؟ منطقه مشتاق به آرامش و عقلانیت است و راه رسیدن به این موضوع احترام به همسایگان و عدم مداخله در امور آنهاست؛ رویکردهای فرقه‌گرایانه در راستای پیشرفت انسانی نیست.

«ضاحی خلفان» معاون ریاست پلیس دبی نیز در اظهاراتی توهین‌آمیز ، ایران را دشمن همه مسلمانان نامید و از آنچه تلاش‌های عربستان سعودی در احیای حج نامید، قدردانی کرد.

آیت‌الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های دیروز با اشاره به عملکرد دولت عربستان، گفت: در این خصوص گویاترین و جامع‌ترین حرف‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: وقتی سعودی‌ها در تریبون‌هایشان بدترین اهانت‌ها را به ملت بزرگ ایران و احیا‌گران اسلام ناب محمدی دارند، سزاوارترین جایی که باید پاسخی به اراجیف آنها داده شود، خطبه نماز جمعه تهران است.

خاتمی ادامه داد: آنچه در عربستان حاکم است مکتب وهابیت است، آنها به بچه‌هایشان از کودکی آموزش می‌دهند که فلان فرقه کافر است و باید سرشان را برید. این تفکر است که تکفیری‌پرور می‌شود و جنایات داعش از مکتب سخیف وهابیت نشأت گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خوشبختانه اخیراً‌ نشستی در چچن برگزار شده که علمای اهل سنت و الازهر به صراحت اعلام کرده‌اند که وهابیت از اسلام بیگانه است و ربطی به اسلام ندارد.

وی تصریح کرد: دولت آل سعود 280 سال قبل و نزدیک سه قرن است که به سرِ کار آمده و در این سه قرن آل سعود فقط با وحشی‌گری، آدم‌کشی و غارتگری راهش را پیش برده است، آنچه امروز در یمن می‌بینیم تابلویی از سه قرن جنایت آل سعود است.

خاتمی با بیان اینکه اصل آل سعود بر غارتگری و آدم کشی است، گفت: دولت ضدبشری و ضد قرآن و اسلام، یعنی دولت سعودی، این دولت مدت‌هاست با صهیونیست‌ها رفیق است و در جنگ‌های لبنان و غزه در پشت صحنه به صهیونیست‌ها کمک کرده است.

خاتمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به این سه نکته که لکه ننگینی بر دامن سعودی‌ها است، آنها (سعودی‌ها) خائن‌الحرمین شریفین هستند، نه خادم‌الحرمین شریفین و امیدواریم به همین زودی‌ها جهان اسلام سقوط آل سعود را جشن بگیرند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...