نسخه چاپی

اعتراف اسرائیل به كشتار غیرقانونی اسرای جنگی

یك روزنامه صهیونیستی اذعان كرد كه ارتش اسرائیل در یك عملیات نظامی ده‌ها تن از اسرای عرب كه تسلیم‌ شده و سلاح خود را كنار گذاشته بودند را به خاك و خون كشید و آنها را در گور دسته‌جمعی مدفون كرد.

به گزارش نما، الوف بن تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای فاش کرد که نظامیان ارتش اسرائیل دهها اسیر عرب را در جنگ های گذشته کشته اند. وی تأکید کرد که افسری که دستور قتل اسرا را داده است ، محاکمه شده ولی حکم مسخره ای برایش تعیین شده است ، این در حالی است که فرمانده وی به بالاترین سطوح نظامی ارتقا پیدا کرده و این قضیه همچنان مخفی نگه داشته شده است.

براساس این گزارش ده‌ها تن از اسرای جنگی که نظامیان ارتش های متخاصم رژیم صهیونیستی بودند و در پایان درگیری‌ها دستگیر شده و سلاح خود را تحویل داده بودند، به دست نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شدند، این در حالی است که برخی از آنها به شدت زخمی بودند. عناصر ارتش رژیم صهیونیستی که منطقه تسلیم شدن آنها را تحت سلطه خود گرفته بودند ، اسرا را در یک محوطه محصور شده جمع‌آوری کردند.

الوف بن می افزاید: چند ساعت بعد این نظامیان به مأموریت دیگری اعزام شدند و گروه های دیگری از ارتش اسرائیل به جای آنها برای نگهبانی از اسرا گماشته شدند. این تغییر و تحول تردیدهای را در میان افسران ایجاد کرده و سؤالات زیادی در مورد نحوه رفتار آنها با اسرای تسلیم‌ شده مطرح کرده است.

بنا به اذعان این تحلیل‌گر صهیونیستی ، فرمانده تیمی که مسئول میدانی نگهداری از اسرای عرب بود ، دستور قتل‌عام آن ‌ها را برای نظامیان خود صادر کرد. بر اساس گزارش‌هایی که به روزنامه صهیونیستی هاآرتص رسیده است ، اسرا به شکل تیمهایی 3 نفره سرپا نگه داشته شدند و به آنها دستور داده شد که به دور خود بچرخند. سپس به سمت آنها تیراندازی شد تا اینکه جان خود را از دست دادند. در ادامه بلدوزرهای رژیم صهیونیستی جنازه‌های اسرای عرب را در گودالی ریخته و سپس آنها را به صورت دسته جمعی دفن کردند.

این گزارش صهیونیستی می‌افزاید که روایت های مختلفی از این اقدام وجود دارد که یکی از آنها سوی شخصی مطرح شده است که مدعی می‌شود دستور کشتار اسرا را اجرا نکرده است. وی می‌گوید که پیش از این حادثه به اسرا اطمینان داده بود که اتفاقی برای آن‌ها نمی‌افتد ، به همین علت دستور مقام مافوق خود برای کشتار اسرا را اجرا نکرده است. وی تأکید کرد که افسر مافوقش تهدید کرد که او را به علت عدم اجرای اوامر محاکمه می‌کند ، ولی وی همچنان بر تصمیمش اصرار داشت.

الوف بن می‌افزاید که شاهد مذکور مدعی است که اجرای این دستور را رد کرده است ، اما وقتی از افسر بعدی خواسته می‌شود که این دستور را اجرا کند ،‌ او این کار را می‌کند. وی می‌افزاید بعد از تیراندازی به سمت اسرا ، نظامیان اسرائیلی به آنها نزدیک شدند و بار دیگر از فاصله پنج متری به سمت آنها شلیک کردند تا مطمئن شوند آنها کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه فشار افکار عمومی مجبور شد تحقیقاتی را در رابطه با این حادثه انجام دهد . در نهایت فرمانده یگان مذکور به اتهام قتل اسرا محاکمه شد، ولی در اقدامی مضحک تنها به سه سال زندان محکوم شد، این در حالی بود که وی سه ماه بعد از زندان آزاد شد. یگان مذکور مدعی می‌شود که دستور کشتار اسرای عرب را از یکی از مسئولان خود دریافت کرده که وی بعدها به یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این گزارش می‌افزاید که معلوم نیست که تحقیقاتی از این مسئول ارتش صورت گرفته باشد ، اما او هرگز در این زمینه محاکمه نشد.

این در حالی است که کشتن اسرای جنگی ، یک جنایت جنگی به شمار می‌رود ، اما رژیم صهیونیستی نشان داده که هرگز از ارتکاب جنایت های جنگی بر ضد نظامیان و شهروندان عرب و به ویژه فلسطین ابائی ندارد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...