نسخه چاپی

درخواست حماس برای مجازات عاملان كشتار صبرا و شتیلا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانیه‌ای تاكید كرد كه كشتار وحشیانه صبرا و شتیلا تا زمانی كه دشمن صهیونیستی به خاطر این جنایت هولناك مجازات نشود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما، دفتر امور آوارگان حماس روز جمعه در بیانیه ای به مناسبت سی و چهارمین سالروز کشتار صبرا و شتیلا که در 16 سپتامبر 1982 به وقوع پیوست، خواستار مجازات عاملان این جنایت و احقاق حقوق قربانیان شد.

این جنبش تاکید کرد که جامعه بین الملل باید عاملان این جنایت را به دیوان کیفری بین المللی تحویل دهد، زیرا آن ها جایی جز زندان و حبس ندارند.

جنبش حماس تاکید کرد که این جنایت موجودیت فلسطینیان در اردوگاه های خارج از فلسطین را هدف قرار داد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس همچنین از تمامی طرف ها دعوت کرد در قبال حفظ امنیت اردوگاه های فلسطینی در لبنان مسئولیت پذیر بوده و این اردوگاه ها را وارد تنش و درگیری های داخلی نکنند. این جنبش همچنین خواستار حمایت اجتماعی و اقتصادی از فلسطینیان در لبنان شد.

جنبش حماس اشاره کرد که این جنایت هرگز نباید از اذهان جامعه بین الملل پاک شود. حماس خاطر نشان کرد که مقاومت تنها راه آزاد سازی فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود خواهد بود.

جمعه مصادف بود با سی و چهارمین سالروز کشتار صبرا و شتیلا، جنایت وحشیانه ای که در 16 سپتامبر سال 1982 در اردوگاه صبرا و شتیلا در لبنان به وقوع پیوست.

جنایت صهیونیست ها علیه ساکنان اردوگاه صبرا و شتیلا 3 روز پی در پی ادامه داشت و طی آن شمار زیادی زن و مرد و کودک بی گناه که بیشتر آن ها فلسطینی بودند به شهادت رسیدند. در میان شهدای این جنایت لبنانی های زیادی هم وجود داشتند. شمار شهدای این کشتار وحشیانه 3500 الی 5000 نفر از مجموع 20 هزار نفر ساکن اردوگاه برآورد شده است.

این جنایت اینگونه آغاز شد که ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون وزیر جنگ آن زمان رژیم صهیونیستی و رافائل ایتان اردوگاه صبرا و شتیلا را به محاصره درآورده و به دور از رسانه ها این جنایت وحشیانه را مرتکب شدند. ارتش صهیونیستی با سلاح سرد اقدام به قتل و کشتار ساکنان اردوگاه کرد و ماموریت ارتش محاصره اردوگاه و روشن کردن آن در شب با منور بود.

ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش لبنان جنوبی اردوگاه را به محاصره درآورده و صدها نیروی مسلح به بهانه جست و جوی 1500 مبارز فلسطینی که در اصل خارج از اردوگاه و در جبهه های جنگ بودند، وارد اردوگاه شدند. در اردوگاه جز زن و مرد و کودک و افراد سالخورده کس دیگری نبود و نیروهای صهیونیستی دست به قتل و کشتار آنان زدند و بیشتر اجساد در خیابان ها و روی زمین افتاده بود که بعدا بولدوزرهای ارتش صهیونیستی وارد اردوگاه شده و شروع به تخریب خانه ها و نابودی اردوگاه کردند تا هیچ رد و اثری از این جنایت وحشیانه باقی نماند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...