نسخه چاپی

تجمع طلاب در محكومیت هتك حرمت قرآن كریم

طلاب غیر ایرانی جامعة المصطفی العالمیه فردا با حضور در مجتمع آموزش عالی فقه، هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی هنری مجتمع آموزش عالی فقه امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بافت جامعة المصطفی العالمیه اظهار داشت: در جامعة المصطفی العالمیه 50 تشکل فرهنگی خاص طلاب افغانستان وجود دارد که به صورت خودجوش اداره می‌شوند.

وی با اشاره به حمایت‌های معنوی جامعة المصطفی العالمیه از این تشکل‌ها بیان داشت: با توجه به اقدام اخیر سوزاندن قرآن توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان، این تشکل‌ها خواستند عکس‌العملی نسبت به این اقدام داشته و حمایت خود را از هم‌میهنان خود داشته باشند.

مهدی فتحی ادامه داد: به همین دلیل، اعضای 50 تشکل افغانی موجود در جامعة المصطفی العالمیه روز چهارشنبه در اقدامی خودجوش با تجمع در مدرسه حجتیه، انزجار خود را از اقدام موهن و اهانت آمیز نظامیان آمریکایی اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این تشکل‌های فرهنگی از ساعت 11 فردا، در مجتمع آموزش عالی فقه تجمع کرده و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در افغانستان را محکوم خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگی هنری مجتمع آموزش عالی فقه افزود: تجمع کنندگان با صدور بیانیه‌ای در مورد لزوم احترام به قرآن کریم از سوی شیعه و سنی به تجمع اعتراض آمیز خود پایان خواهند داد.

شایان ذکر است مردم متدین قم نیز شب گذشته با حضور در حرم حضرت معصومه(س) این عمل زشت نظامیان آمریکایی را محکوم کرده و عذرخواهی مقامات آمریکایی را دروغ بزرگی خواندند.

چندی پیش سربازان آمریکایی مستقر در پایگاه بگرام افغانستان اقدام به آتش زدن قرآن کریم کردند که با واکنش مردم افغانستان مواجه شدند به گونه‌ای که پس از نماز جمعه هفته گذشته مردم افغانستان به خیابان‌ها ریخته و با تجمع در مقابل مراکز استقرار نظامیان آمریکایی، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

در پی اعتراض مردم افغانستان که با شهادت چندین نفر همراه بود، فرمانده ارتش آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، از مسلمانان به دلیل این اقدام عذرخواهی کردند.

با وجود این واکنش‌ها نسبت به این اقدام در کشورهای اسلامی ادامه دارد و هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...