نسخه چاپی

حامیان همه پرسی استقلال اسكاتلند كاهش یافتند

تارنمای نشریه نیوزویك خبر داد كه بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی، بیشتر اسكاتلندی ها حامی باقی ماندن در انگلیس بوده و تعداد شهروندانی كه حامی برگزاری همه پرسی استقلال هستند، كاهش یافته است.

به گزارش نما، پنجشنبه گذشته (25 شهریور) نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس موری (Ipsos Mori) منتشر شد و نشان داد که 41 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی از برگزاری همه پرسی در مورد استقلال اسکاتلند حمایت کردند که این تعداد در نظرسنجی پیشین این موسسه 48 درصد بود.

52 درصد کسانی که حامی برگزاری همه پرسی هستند حامی باقی ماندن اسکاتلند در انگلیس هستند و 48 درصد نیز از استقلال آن حمایت می کنند.

این نظرسنجی ضربه ای به نیکولا استورجن (Nicola Sturgeon) سروزیر ملی گرای اسکاتلند است که امیدوار بود رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به افزایش حمایت از استقلال اسکاتلند شود. در جریان همه پرسی باقی ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اسکاتلند حامی باقی ماندن انگلیس در اتحادیه بود.

سروزیر اسکاتلند از ابتدای سپتامبر امسال بر تلاش های استقلال طلبانه افزود به گمان اینکه اگر اسکاتلندی ها قانع شوند که استقلال به نفع آنها است، تعداد حامیان استقلال بیشتر می شوند.

نتایج نظرسنجی موسسه تی ان اس (TNS) نیز که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که بیشتر اسکاتلندی ها (53 درصد) حامی باقی ماندن در انگلیس بوده و 47 درصد مخالف آن هستند.

اسکاتلند در همه پرسی سال 2014 نیز با نسبت 55 درصد به 45 درصد رای به باقی ماندن در انگلیس داد.

در همه پرسی 23 تیر خروج یا باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، 52 درصد رای دهندگان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت کردند. در پی برگزیت، دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار انگلیس استعفا کرد و ترزا می وزیر کشور وقت به جانشینی وی انتخاب شد.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...