نسخه چاپی

تمهیدات و تذكرات انتظامی و ترافیكی اجلاس غیرمتعهدها

رییس پلیس پایتخت با بیان اینكه تردد وسایل نقلیه شخصی در حین برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها بلا مانع است، گفت: تردد خودروهای سنگین از روز دوشنبه (ششم شهریورماه) تا پایان اجلاس ممنوع است.

به گزاش ايسنا، سردار حسين ساجدي‌نيا صبح يكشنبه در مورد تمهيدات امنيتي، انتظامي و ترافيكي شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها گفت: از اول شهريور ماه سال جاري تا پايان زمان اجلاس پليس تهران به صورت صددر صد در آماده‌باش كامل قرار دارد.

وي با بيان اينكه امكانات لازم براي پيشبرد هرچه بهتر اين تمهيدات در نظر گرفته شده است گفت: پليس تهران از برخي از رده‌ها براي تامين امنيت كمك گرفته است كه اين نيروها در مقر پليس ساماندهي شده‌اند.

رييس پليس پايتخت در رابطه با مسائل ترافيكي گفت: تا پايان اجلاس كليه محدوديت‌هاي ترافيكي به صورت موقت و كوتاه‌مدت خواهد بود و هيچ محدوديت چند روزه در تهران نخواهيم داشت.

ساجدي‌نيا با بيان اينكه طول مسير و محدوده منتهي به اجلاس داراي محدوديت موقت و كوتاه مدت خواهد بود گفت: اين محدوديت‌ها براي آن است كه مهمان‌ها به راحتي به محل اجلاس ورود كنند.

وي با بيان اينكه ممكن است خيابان‌هاي محدوده اجلاس همچون خيابان يمن و رشيدالدين‌‌ فضل‌الله محدوديت ترافيكي طولاني‌تري داشته باشد گفت: در سطح شهر محدوديت خاصي نداريم.

رييس پليس پايتخت در مورد برخي شايعات مبني بر محدوديت تردد در سطح شهر تهران و همچنين ارائه كارت مخصوص براي تردد گفت: هيچ‌گونه محدوديتي براي تردد در سطح شهر تهران وجود ندارد و شهروندان به راحتي مي‌توانند در سطح شهر تردد كنند و نيازي به كارت مخصوص نيست.

ساجدي‌نيا در مورد اشتغال صنوف مختلف به خصوص بازاريان در اين مدت گفت: هيچ‌گونه محدوديتي در مورد باز بودن صنوف مختلف وجود ندارد و هر صنفي مي‌تواند به فعاليت خاص خود بپردازد و حتي برخي از صنوف با مراجعه به پليس اعلام كردند كه آمادگي‌هاي لازم براي همكاري با پليس در زمان اجلاس را دارند.

رييس پليس پايتخت در مورد تردد خودروهاي سنگين گفت: براي كليه خودروهاي سنگين و تردد آنان از روز دوشنبه (ششم شهريورماه) تا پايان اجلاس ممنوعيت در نظر گرفته شده و هيچ خودروي سنگين حق تردد در تهران را ندارد و خودروهايي كه قصد عبور از تهران را دارند مي‌توانند از اتوبان و بزرگراه‌هاي حاشيه‌اي استفاده كرده و به هيچ عنوان حق ورود به مركز شهر را ندارد.

وي گفت: در محدوده اجلاس نيز از روز دوشنبه تا پايان اجلاس كليه خودروهاي سنگين حق ورود و تردد نداشته و براي تردد خودروهاي سنگين حامل مصالح ساختماني محدوديت وجود دارد.

به گفته وي تنها كاميون‌هاي حامل موادسوختني و موادغذايي حق عبور از محدوده را دارند.

گواهينامه و كارت ماشين را همراه داشته باشيد

به گزارش ايسنا، ساجدي‌نيا در ادامه تشريح اقدامات امنيتي، انتظامي و ترافيكي شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در مورد برخي شايعات مبني بر وجود كارت‌هايي براي تردد تهراني‌ها در خيابان‌هاي شهر گفت: هيچ نيازي براي كارت مخصوص نيست و تنها از شهروندان درخواست مي‌شود گواهينامه و كارت ماشين خود را به همراه داشته باشند كه اگر در تورهاي ايست و بازرسي قرار گرفتند با ارائه كارت‌هاي لازم موجب تسريع در اقدامات شوند.

وي در مورد تركيب ايست‌هاي بازرسي در تهران گفت: ايست‌هاي بازرسي تلفيقي است و برخي از اين ايست‌ها را نيروي انتظامي و برخي ديگر را بسيج برپا مي‌كند.

موتورسيكلت‌ها محدوديتي ندارند

رييس پليس پايتخت در مورد ايجاد محدوديت براي موتورسيكلت سواران گفت: در مورد موتورسيكلت محدوديتي نداريم و همان محدوديت‌هاي قبلي لازم الاجراست. البته در محدوده اجلاس همان محدوديت‌هاي ترافيكي شامل موتورسواران نيز مي‌شود.

توقف در محدود برگزاري اجلاس مطلقا ممنوع است

ساجدي‌نيا در ادامه با بيان اينكه تعدادي از خيابان‌هاي منتهي به اجلاس همچون اتوبان چمران، خيابان يمن، خيابان رشيدالدين فضل‌الله با نظارت بيشتر پليس توام خواهد بود گفت: توقف در اين محدوده مطلقا ممنوع خواهد بود.

وي با بيان اينكه خيابان‌هاي منتهي به محل اجلاس نيز توقف مطلقا ممنوع است، گفت: خودروهايي كه در اين محل توقف كنند با جرثقيل به نزديكترين پاركينگ حمل مي‌شوند و رانندگان مي‌توانند پس از اخذ و ارائه مدارك خودروي خود را مجددا تحويل بگيرند.

رييس پليس پايتخت با بيان اينكه با وجود محدوديت‌ها، مسيرهاي جايگزين تعيين شده است، از شهروندان خواست با توجه به بازبودن مسير اصلي، حتي‌المقدور از مسيرهاي جايگزين در زمان اجلاس استفاده كنند.

ساجدي‌نيا همچنين در مورد تردد وسايل نقليه عمومي (BRT) گفت: سيستم حمل و نقل عمومي متوقف نخواهد شد و مردم مي‌توانند از آن استفاده كنند، مگر در روز برگزاري اجلاس كه به صورت مقطعي اجازه تردد خواهند داشت و البته از مسير جايگزين استفاده مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در كليه ورودي‌هاي تهران ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي مستقر شده است، گفت: در خروجي‌هاي تهران ايست‌ و بازرسي نداريم و ترافيك سنگين بابت بار رفت از تهران است.

ايجاد تيم‌هاي كنترلي و نظارتي بر ماموران پليس

رييس پليس پايتخت با بيان اينكه تمهيدات موردنظر براي عدم سوء‌استفاده از نام پليس در اين مدت انديشيده شده است گفت: به كليه همكاران پليس كارت با سريال مخصوص ارائه شده كه در ماموريت‌ها از آن استفاده كنند تا سوءاستفاده خاصي نشود. همچنين تيم‌هاي قوي كنترلي و نظارتي بر همكاران ايجاد شده كه مرتبا در سطح شهر تهران بازرسي كرده تا سوءاستفاده خاصي نشود.

وي در پاسخ به سوالي خبرنگاري مبني بر اينكه با توجه به تعطيلات پيش رو مردم قصد سفر و خروج از تهران را دارند و پليس چه تمهيداتي براي تامين امنيت منازل اين افراد در نظر گرفته است، گفت: پليس تهران در كنار تامين امنيت اجلاس، ماموريت امنيت تهران را نيز بر عهده دارد و گشت‌هاي پليس در محلات وجود دارد كه به صورت گشت پياده و سواره به مراقبت از تهران به خصوص در حوزه سرقت مي‌پردازند تا اگر تهراني‌ها از تهران خارج شدند منازل و محل‌هاي آنان مورد مراقبت قرار گيرد.

رييس پليس پايتخت همچنين در مورد فعاليت‌هاي عمراني در محدوده اجلاس گفت: فعاليت‌هاي عمراني در محدوده اجلاس از روز سه‌شنبه شامل ممنوعيت مي‌شود و به خصوص از تردد خودروهاي حامل مصالح ساختماني جلوگيري مي‌شود.

ساجدي‌نيا در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه يك‌هزار خبرنگار خارجي براي پوشش اين اجلاس وارد تهران شده‌اند و پليس براي تردد و فعاليت خبرنگاران چه تمهيداتي انديشيده است، گفت: برنامه‌ريزي براي خبرنگاران بر عهده وزارتخانه مربوطه بوده اما از نظر امنيتي پليس مسئول است و تمام تلاش را داريم تا امنيت خبرنگاران را تامين كنيم.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...