نسخه چاپی

یورش گسترده تروریست‌ها به دمشق دفع شد

تروریست ها روز جمعه با استفاده از آتش بس تلاش كردند از محور شرقی به پایتخت سوریه حمله كنند كه این تلاش با آمادگی ارتش این كشور ناكام ماند.

به گزارش نما، گروه های تروریستی روز گذشته با حمله به مواضع ارتش سوریه از سمت شرق، قصد تصرف این مواضع و پیشروی به سوی پایتخت را داشتند.

این یورش همزمان با شلیک چندین خمپاره و موشک به سوی محله های مسکونی دمشق آغاز شد ولی با تلاش نیروهای ارتش دفع شد.

حمله خمپاره ای روز جمعه به دمشق به دلیل تعطیلات عید قربان و خالی بودن خیابان ها از مردم تلفات جانی نداشت ولی براثر برخورد 6 خمپاره به محله های قابون و عباسیین سه شهروند سوری زخمی شدند و خسارت فراوان مادی نیز به اماکن عمومی و خصوصی وارد شد.

شلیک این خمپاره ها به خودی خود، خطر چندانی ایجاد نکرد، بلکه خطر بزرگتر حمله سنگین تروریست ها و درگیری شدید پس از شلیک خمپاره ها بود.

این درگیری ها چندین ساعت به طول انجامید و تلاش تروریست ها که کارشناسان نظامی آن را سازماندهی شده می دانند، ناکام ماند.

گروه تروریستی 'فیلق الرحمن' اصلی ترین گروه حمله کننده به دمشق، آتش بس را پذیرفته بود ولی تلاش کرد تا با غافلگیر کردن ارتش سوریه از آتش بس اعلامی استفاده کافی و لازم را ببرد.
ابتدا تروریست های خط شکن به منظور یک پیشروی سریع، به مواضع ارتش سوریه در اطراف محله جوبر حمله کردند ولی آمادگی ارتش و نیروهای مسلح سوریه از پیشروی آن ها جلوگیری کرد.

نکته دیگر اینکه ارتش همواره پس از ناکام گذاشتن تک دشمن اقدام به یک پاتک گسترده و آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها می کند ولی این بار برای متهم نشدن به نقض آتش بس فقط از پیشروی تروریست ها جلوگیری کرد.

نکته بعدی اینکه جنگنده های ارتش نیز که در این موارد به کمک نیروهای زمینی وارد میدان می شوند، روز جمعه در آسمان پایتخت هیچ پروازی انجام ندادند و با این اقدام، هدف دیگر تروریست ها برای متهم کردن ارتش به نقض آتش بس ناکام ماند.

نقض آتش بس توسط تروریست ها به اینجا ختم نشد بلکه گروه های تروریستی بیش از 44 بار در استان های دمشق، ریف دمشق، حلب، حمص، حماه و دیرالزور آتش بس را نقض کردند.

آمریکا و روسیه روز جمعه 9 سپتامبر بر سر طرحی برای برقراری آتش بس در جنگ داخلی سوریه و گذاشتن سنگ بنای یک فرآیند صلح به توافق رسیده اند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...