نسخه چاپی

هند ركورد واردات نفت از ایران را شكست

صادرات نفت ایران به هند در ماه آگوست به بالاترین رقم در 15 سال گذشته برابر با 576 هزار بشكه در روز رسید.

به گزارش نما به نقل از رویترز، صادرات روزانه نفت خام ایران به هند در ماه آگوست به بالاترین رقم در حداقل 15 سال گذشته رسید.

بر اساس آمار منابع تجاری و آمارهای عبور و مرور کشتی‌ها، ایران حدود 576 هزار بشکه نفت در روز به هند در این ماه نفت صادر کرده است که حدود 10 درصد بیش از ماه جولای است.

واردات هند از ایران احتمالا یک رکورد محسوب می‌شود،هرچند که آمار قابل اعتماد برای مقایسه آمارهای سال‌های گذشته، تنها تا سال 2001 موجود است.

صادرات نفت ایران به غیر از میعانات گازی در ماه آگوست به نزدیکی میزان پیش از تحریم‌ها یعنی 2.11 میلیون بشکه در روز رسید. میزان فروش نفت به هند در این ماه از میزان فروش نفت به چین، بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران پیشی گرفت.

بر اساس آمار عبور و مرور کشتی‌ها، صادرات نفت ایران به هند در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه پارسال تقریبا 3 برابر شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 199 هزار بشکه در روز بود.

در بازه زمانی آوریل تا آگوست (فروردین تا مرداد) 5 ماه نخست سال مالی کنونی هند، سهم ایران در کل واردات نفت هند به 10.7 درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان از سال 11-2010 به شمار می‌رود.

خرید نفت ایران از سوی هند طی این 5 ماه نزدیک به 70 درصد رشد داشته است و از 266 هزار بشکه در روز در مدت مشابه پارسال به 451 هزار بشکه در روز رسیده است.

باتوجه به اینکه پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی هند مجموعا حداقل 400 هزار بشکه نفت در روز از ایران نفت می‌خرند، واردات نفت هند از ایران در سال مالی هند که از ابتدای اوریل آغاز شده در آستانه ثبت بیشترین میزان در 7 سال گذشته قرار دارد.

در 8 ماه نخست سال 2016، صادرات نفت ایران به هند حدود 84 درصد افزایش یافته است و به حدود 395 هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با 214 هزار بشکه در روز بود.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...