نسخه چاپی

در اتاق‌ جنگ آمریكا چه می‌گذرد؟

محمد كاظم انبارلویی

آمريكايي‌ها گاهي در عالم مستي متوجه نيستند يك سري اخبار طبقه‌بندي شده را بيرون مي‌ريزند بعد براي پنهانكاري آن تلاش مي‌كنند اما فايده‌اي ندارد.
مصاحبه اخير هنري آلفرد كيسينجر با «گلوبال ريسرج» از آن جمله است. كيسينجر در اين مصاحبه مي‌گويد؛
1- كساني كه صداي طبل جنگ را نمي‌شنوند، ناشنوا هستند.
2- شما بايد خود را براي پايان دنيا كه بسيار قريب‌الوقوع است آماده كنيد.
3- آمريكا مانند يك تيرانداز سريع و فرز در برداشتن اسلحه عمل مي‌كند. جنگ رخ خواهد داد و تنها يك ابرقدرت باقي مي‌ماند و آن ما هستيم.
4- ما به ارتش گفته‌ايم كه هفت كشور خاورميانه را به دليل منابع غني آنان - نفت و گاز- تحت كنترل قرار دهد.
5- روسيه و چين زماني كه اسرائيل وارد عمل مي‌شود و هر تعداد عرب كه مي‌تواند از پاي درآورد از خواب بيدار خواهند شد.اگر اوضاع خوب پيش برود نيمي از خاورميانه به سرزمين اسرائيل تبديل مي‌شود.
6- ما حكومت جهاني را كه در آن يك ابر قدرت باقي خواهد ماند تشكيل مي‌دهيم.
7- آمريكا بهترين ارتش و سلاح‌ها را در اختيار دارد زماني كه وقتش فرا برسد آن سلاح‌ها و امكانات را به جهان معرفي مي‌كنيم. كيسينجر اكنون در آستانه 90 سالگي است. ممكن است از روي پيري و افراط در مستي چنين حرف‌هايي را زده باشد. اما به قول يك ضرب‌المثل انگليسي؛ «مستي راستي مي‌آورد» آنچه از زبان كيسينجر در گفتگو با گلوبال ريسرج مطرح شده قطعا يك مشت حرف‌هاي طبقه‌بندي شده و سري و پشت پرده «اتاق جنگ» آمريكايي‌هاست. او اعتراف مي‌كند كه در اتاق جنگ آمريكا چه مي‌گذرد. آنها اذعان دارند جز به نابودي جهان و بدبختي بشريت فكر نمي‌كنند آنها اسير روياهايي هستند كه محصول خودشيفتگي مفرط است. ذهنيت واقعي استراتژيست‌ها و برنامه‌ريزان آمريكا را واژگاني چون «جنگ»، «ارتش»، «حمله قريب‌الوقوع»، «روياي سلطنت بر جهان»، «دست بردن به سلاح به حالت سريع و فرز»، «حمله پيشدستانه»، «غصب و اشغالگري» ، «قتل عام بي‌گناهان»،‌«نسل كشي» و «خونريزي» به خود مشغول داشته است. اين واژگان اصلا هيچ مشابهتي با كلماتي چون «صلح»،‌ «حقوق بشر»، «آزادي»، «دموكراسي»، «جريان آزاد اطلاعات» ، «حقوق شهروندي»، «حقوق بين‌الملل»، «محيط زيست» و ... كه لغلغه زبان سياستمداران آمريكايي و غرب است ندارد. كيسينجر بخشي از ذهنيت جنگ افروزان آمريكايي را فاش ساخته است. آنها چون نمرود در سر روياي حكومت بر جهان آن هم به قيمت ريختن خون ميليون‌ها انسان را دارند. حكومت بر جهان براي آنها يك آرزوست. كما اينكه وي پس از اين اظهارات رويايي تصريح مي‌كند:‌ «آه چقدر من اين لحظه فرح‌بخش را در روياي خود ديده‌ام!»
مفهوم سخنان پيرترين استراتژيست جنگ افروز آمريكايي آن است كه ملت‌هاي جهان بايد در انديشه دفاع باشند و خود را براي روزي كه اين روياها حالت واقعي به خود بگيرد آماده كنند. بيداري اسلامي در منطقه و بيداري انساني در جهان نقطه شروع اين آمادگي است.
آمريكايي‌ها بايد در تحقق روياهاي خود حساب رقباي كنوني را كه اكنون نقش «شركا» را بازي مي‌كنند مشخص كنند.
كيسينجر تكليف رقبا را در انديشه‌هاي رويايي خود مشخص كرده است. او مي‌گويد:
1- ما به چين اجازه داديم كه قدرت نظامي خود را افزايش دهد و به روسيه هم اجازه داديم براي احياي قدرت دوران شوروي تلاش كند. در واقع ما به آنان روياي دروغين دلير بودن و پهلوان پنبه بودن را اعطا كرديم كه اين مسئله به نابودي سريع‌تر آنان كمك خواهد كرد.
2- اعضاي اتحاديه اروپا براي تبديل شدن به يك دولت بزرگ عجله دارند زيرا آنها مي‌دانند چه حادثه‌اي در شرف وقوع است. آنها مي‌دانند مرحله نهايي مسابقه به سود آمريكاست. كيسينجر وقتي راجع به رقبا فكر مي‌كند فقط در انديشه نابودي آنها يا هضم آنها در قدرت اول است كه خود آمريكايي‌ها باشند! كيسينجر در حقيقت آرزوهاي صاحبان قدرت در آمريكا را با زبان ديپلماسي طوري بيان كرده است كه گويي روح هيتلر كه در نيمه اول قرن بيستم به جهنم رفت دوباره به اين دنيا برگشته و در جسم او حلول كرده است. بشريت امروز گرفتار قدرت‌هايي است كه امام خميني (ره) مصلح قرن ما از آن به عنوان شيطان بزرگ ياد مي‌كند. اگر قيام ملت ايران و فداكاري امام خميني (ره) نبود نقشه‌هاي شوم شيطاني سردمداران آمريكا تاكنون عملي شده بود. واقعيت بيداري اسلامي درمنطقه و سقوط پي در پي نوكران آمريكا در كشورهاي اسلامي و نيز جنبش وال استريت نشان مي‌دهد كه روياهاي آقاي كيسينجر هيچ‌گاه شكل واقعي به خود نمي‌گيرد. ملت‌هاي جهان خوب مي‌دانند سر ديو استبداد جهاني را چگونه به سنگ بكوبند اما سئوال اين است كه روسيه و چين و اتحاديه اروپا همچنان مي‌خواهند به عنوان شركاي جهاني آمريكا باقي بمانند؟ آيا آنها بايد به انتظار روزي بنشينند كه به قول كيسينجر ، نابود شوند و در حكومت جهاني فقط پرچم آمريكا در اهتزاز باشد و هيچ قدرتي محلي از اعراب نداشته باشد؟ آمريكايي‌ها با روياهاي كيسينجر وارد بازي باخت - باخت شده‌اند. چين، روسيه، هند و اتحاديه اروپا بايد جايگاه خود را در اين بازي مشخص كنند. ملت ايران بيش از سه دهه است كه جايگاه و موضع خود را به صراحت روشن كرده است و به تازگي ملت‌هاي منطقه و جهان به اين موضع پيوسته‌اند. در روي زمين يا بايد خدا حاكم باشد يا شيطان. ما معتقديم اين نبرد به پيروزي خدا منجر خواهد شد. اين يك وعده تخلف‌ناپذير الهي است.

۱۳۹۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...