نسخه چاپی

من لم یجرب الامور خدع

عکس خبري -من لم يجرب الامور خدع

دولت در هفت ماه گذشته در برابر نیروهایی كه اندك شجاعتی برای دفاع از حیثیت كشور دارند و نسبت به خواسته‌های نابحق به آمریكا هشدار می‌دهند، برخورد درستی نداشته است.

۲۶ شهریور ۹۲ فرماندهان سپاه با مقام عظمای ولایت دیدار کردند. نکته مهم این دیدار طرح موضوع «نرمش قهرمانانه» بود که معظم‌له در این‌باره فرمودند: «نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است، ... کشتی‌گیری که دارد با حریف خودش کشتی می‌گیرد و یک جاهایی به دلیل فنّی نرمشی نشان می‌دهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کاری است.» اکنون سه سال از آن سخنان می‌گذرد و متأسفانه برخی فراموش کردند که با چه کسی کشتی می‌گیرند تا اینکه دقیقاً در ۲۶ شهریور ۹۵ علی‌اکبر صالحی، رئیس‌سازمان انرژی اتمی و از اعضای اصلی مذاکره‌کننده در نشست تخصصی سالیانه انجمن جهانی هسته‌ای در لندن با گلایه از طرف غربی گفت: «این پذیرفته نیست که یک طرف به طور کامل به تعهداتش عمل کند؛ اما طرف دیگر برای اجرای کامل آن، دائم بهانه‌تراشی کند.» این در حالی است که روزبه‌روز مطالبات آمریکا از برجام بیشتر می‌شود، اما
دولت اگر از تجربه مذاکره و اعتماد به آمریکا درس می‌گرفت، هیچ‌گاه این‌گونه در مذاکرات دست خود را خالی نمی‌دید؛ زیرا امام علی(ع) فرمودند: «من لم یجرب الامور خدع» آن کس که کارها را تجربه نکند، نیرنگ می‌خورد. البته این آخر فریبکاری آمریکا نیست و خبرهای منتشر نشده نشان می‌دهد، دولت و مذاکره‌کنندگان توافقات محرمانه و پشت‌پرده فراوانی در زمینه‌های مختلف مالی، سیاسی و حتی نظامی داشته‌اند که به تدریج طرف آمریکایی از آنها رونمایی می‌کند که عواقب سنگینی برای کشور به دنبال دارد. افزون برFATF و IPC که در ماه‌های گذشته شاهد اخبار و بازتاب‌های آن بوده‌ایم، یکی از این موارد خبر «توافق محرمانه‌ دوجانبه و منتشر نشده میان صالحی و مونیز درباره برنامه دراز‌مدت غنی‌سازی ایران در آینده است» که آمریکا منتشر کرده است و هنوز بسیاری در داخل کشور نسبت به آن بی‌اطلاع هستند(!) و شاید در آینده دیگر حتی دولت وقت گله و شکایت نداشته باشد.

۱۳۹۵/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...