نسخه چاپی

پیش‌ بینی ركورد مرگ‌ و میر مهاجران در 2016

كارشناسان امور مهاجرت پیش‌بینی كرده‌اند كه شمار مرگ‌ومیرهای مهاجران در سال ۲۰۱۶ از ۱۰ هزار تن فراتر خواهد رفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: کارشناسان امور مهاجرت پیش‌بینی کرده‌اند که شمار مرگ‌ومیرهای مهاجران در سال ۲۰۱۶ از ۱۰ هزار تن فراتر خواهد رفت.

پیش‌بینی تحلیل‌های انجام گرفته در سازمان بین‌المللی مهاجرت حاکی از آن است که در سال جاری میلادی جهان شاهد بالاترین آمار مرگ و میر مهاجران خواهد بود و همین امر انتقادها را از اقدامات ناموفق بین‌المللی برای مقابله با بحران جهانی مهاجرت افزایش داده است.

در بررسی سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است آمار مرگ و میر مهاجران در سال ۲۰۱۶ از ۱۰ هزا نفر فراتر می‌رود. این آمار وحشتناک بر دو نشستی که قرار است در رابطه با موضوع مهاجران در نیویورک برگزار شد سایه انداخته است.

در نشست روز دوشنبه مجمع عمومی ملل متحد در رابطه با تعداد افرادی که مجبور شده‌اند به دلیل بحران و جنگ در جهان، خانه‌های خود را ترک کنند بحث می‌شود. در حال حاضر این رقم ۶۵ میلیون نفر و شامل ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار پناهنده است که مجبور شده‌اند از کشور خود متواری شوند.

همچنین در روز سه‌شنبه قرار است بودجه اختصاص یافته به اقدامات لازم برای پناهندگان افزایش یافته و برنامه‌های اسکان مجدد آنان گسترش پیدا کند.

به گزارش روزنامه گاردین، بررسی‌ها نشان می‌دهد سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ نفر از مهاجران در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند. در سال جاری این تعداد بیش از ۴۰۰۰ تن بوده اما در مناطقی خارج از مدیترانه و اروپا ضعف اطلاعات وجود دارد و این رقم بالاتر است. همچنین تعداد قابل توجهی از مرگ و میر مهاجران بر اثر غرق‌شدگی در مسیر لیبی به ایتالیا و دریای مدیترانه رخ می‌دهد.

۱۳۹۵/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...