نسخه چاپی

ابراهیم حاتمی‌كیا:اگر در مقابل این بی‌حرمتی به هنرمندان سكوت كنیم بی‌غیرتیم

كارگردان فیلم سینمایی بادیگارد گفت: همه باید نسبت به این واقعه واكنش تندی داشته باشیم. نمی‌دانم این خشونت از كجا آمده كه می‌‌تواند یك قلمی را تا این اندازه مجاز بكند كه این گونه علنی اخلاق را زیر پا بگذارد.

به گزارش نما به نقل از فارس ابراهیم حاتمی‌کیا نویسنده و کارگردان سینما با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملکرد اخیر نشریه یا لثارات الحسین اعتراض کرد.

حاتمی‌کیا در سخنان کوتاهی اظهار داشت: عزیزانی که اینجا هستند همه صاحب قلمند و اندیشه‌اند و محترم‌ترین هنرمندان این مملکتند. وقتی دیروز خواندم که این اتفاق افتاده است و دیدم که حرمت قلم اینقدر ضایع می‌شود، نتوانستم سکوت کنم.

کارگردان فیلم سینمایی بادیگارد همچنین گفت: همه باید نسبت به این واقعه واکنش تندی داشته باشیم. نمی‌دانم این خشونت از کجا آمده که می‌‌تواند یک قلمی را تا این اندازه مجاز بکند که مطالبی که در خلوتگه خودش هم نباید نوشته بشود، این گونه علنی اخلاق را زیر پا بگذارد.

وی در ادامه با انتقاد از انتشار چند مطلب اخیر این نشریه گفت: من متاسفم در کشوری هستم که با اسم امام حسین(ع) با خون حسین بازی می‌شود.

حاتمی کیا با بیان خاطرات قبلی خودش از این مجله افزود: من از طرف این مجله کم نواخته نشده‌ام! از آن موقعی که یک برگ بیشتر نبود و یادم هست در نماز جمعه پخش می‌شد. آن روزها در نماز جمعه می‌گرفتم و می‌خواندم که این برگه یا لثارات است و دارد افشا می‌کند که من چه کردم. می‌گفتند من دارم کار انحرافی انجام می‌دهم در سینما. این حرف برای بیست سال پیش است و الان به این نقطه رسیده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا در پایان گفت: اگر معذرت نخواهند و اهل قلم به این واقعه واکنش نشان ندهند به نظر من این بی‌غیرتی است.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...