نسخه چاپی

مشاور اسد: حمله آمریكا به ارتش سوریه از پیش طراحی شده بود

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه می‌گوید كه حمله جنگنده‌های آمریكایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور از پیش طراحی شده بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، بثنیه شعبان مشاور ارشد ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور از پیش طراحی شده بود.

وی با اشاره به اظهارات سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل که این حمله را اقدامی اشتباهی خوانده است گفت: ادعای اشتباه خواندن این حمله درست نیست. هواپیماهای آمریکایی مواضع داعش را بعد از اینکه آنها کنترل مواضع را در ین منطقه در اختیار گرفتند بمباران نکردند و این نمی‌تواند اشتباه جنگنده‌های آمریکایی باشد.

وی اضافه کرد که آمریکا مواضع تروریستهای داعش را قبل از رسیدن هواپیماهای روسیه بمباران نکرده است.

مشاور بشار اسد تاکید کرد که شواهد و مدارک نشان می‌دهند که هیچ اشتباهی رخ نداده است بلکه مدارک ثابت می‌کنند که این حمله از قبل برنامه ریزی شده بوده است.

شعبان ادامه داد، از همان ابتدای مداخله آمریکا ما گفتیم که این اقدامات علیه داعش نیست و پوششی بود برای اینکه داعش خود را توسعه دهد.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا شامگاه شنبه 17 سپتامبر مواضع سربازان ارتش سوریه در دیرالزور را هدف قرار دادند که طی آن حدود 80 نیروی ارتش سوریه کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند.

دولت روسیه این حمله را نقض آتش بس توافق شده میان مسکو با واشنگتن خوانده است.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...