نسخه چاپی

پرونده قـتل محیط بان بمو در دادگاه كیفری

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: پرونده قاتل محیط بان بمو با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری فارس ارسال شد.

این حادثه پنجم تیرماه سال جاری در ارتفاعات منطقه بمو در استان فارس اتفاق افتاد و محيط باني به نام منوچهر شجاعيان كه از ورود دو شكارچي غيرمجاز به منطقه باخبر شده بود، مشغول گشتزني در آنجا شد. اين محيطبان در حال گشت زني در بخشي از منطقه صعبالعبور بمو بود كه با اين دو شكارچي مواجه گرديد.
شكارچيان مسلح بودند و محيط بان از آنها خواست تا خودشان را تسليم كنند، اما ناگهان يكي از شكارچيان با تفنگ به سوي منوچهر شجاعيان شليك كرد و او كه هنگام حادثه در نزديكي پرتگاه قرار داشت بعد از اصابت گلوله به سينه و گلويش از روي صخره سقوط كرد و به شدت مجروح شد. دو شكارچي غيرمجاز وقتي ديدند هيچ شاهدي براي جنايتي كه مرتكب شدهاند وجود ندارد، از آنجا گريختند.
با گزارش این موضوع بلافاصله جسم غرق در خون این محیط بان برای درمان به بیمارستان منتقل شد و در حالی که مدت زمان زیادی از انتقال وی به بیمارستان نگذشته بود خبر رسید که نامبرده به دلیل خونریزی شدید، جان خود را از دست داده است.
انگيزه جنايت
بازپرس پرونده دقايقي بعد از شهادت محيطبان بمو، دستورات لازم را برای بررسی موضوع صادر کرد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری این دو شکارچی متخلف آغاز شده بود هردو با مراجعه به پاسگاه، خود را معرفی كردند و يك اسلحه شكاري تك لول قاچاق و اسلحه دولول مجاز خود را تحویل دادند.
این دو متهم که از شكارچيان غيرمجاز منطقه هستند در اعترافات اوليهشان، ترس از دستگيرشدن و پرداخت جريمه را بهعنوان انگيزه اصليشان از درگيري با محيطبان اعلام كردند. در نهایت این پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمدی برای یکی از آنها و معاونت برای متهم دیگر به دادگاه کیفری فارس ارسال شد. متهمان به زودی در شعبه سوم کیفری یک فارس محاکمه می شوند.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...