نسخه چاپی

آخرین خبر از انفجار نیویورك/ خبری كه خیلی زود تكذیب شد

بمب منفجر شده در روز شنبه در نیویورك و یك وسیله انفجاری دیگر كه در آن مجاورت كشف شد، هر دو زودپزهای آكنده از تركش و شبیه بمب های به كار گرفته شده در ماراتن ۲۰۱۳ بوستون بوده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) خبر بازداشت پنج نفر در ارتباط با انفجار روز شنبه در محله چلسی در منهتن نیویورک را تکذیب کرد.

پیشتر شبکه ای‌بی‌سی گزارش کرده بود که مظنونان روی پلی میان بروکلین و جزیره استتن آیلند توسط ماموران پلیس و اف بی آی دستگیر شد‌ه‌اند.

گزارش ها حاکی از آن است که بمب منفجر شده در روز شنبه در نیویورک و یک وسیله انفجاری دیگر که در آن مجاورت کشف شد، هر دو زودپزهای آکنده از ترکش و شبیه بمب های به کار گرفته شده در ماراتن ۲۰۱۳ بوستون بوده است.

در پی بمبگذاری در منهتن ۲۹ نفر زخمی شدند.

نیویورک تایمز به نقل از مقام های بلندپایه پلیس نوشت که برای منفجر کردن هر دو بمب از تلفن های همراه تاشو و چراغ های کریسمس استفاده شده بود.

مقام ها می گویند که این یک عمل تروریستی بوده اما انگیزه آن معلوم نیست.

وسیله انفجاری دوم چهار خیابان دورتر از محل انفجار پیدا شد و از راه دور خنثی شد.

به نوشته بی بی سی، گفته می شود که این دو وسیله متفاوت از بمبی لوله ای بودند که پیشتر در روز شنبه در مسیر یک مسابقه خیریه در نیوجرسی در مجاورت نیویورک منفجر شده بود. در آن انفجار کسی مجروح نشد.

بیل دی بلازیو شهردار نیویورک یکشنبه گفت:‌ "آیا حمله انگیزه سیاسی داشته؟ یا انگیزه شخصی؟ پاسخ آن را نمی دانیم."

او گفت:‌ "می دانیم که بمبگذاری روی داده. می دانیم حادثه ای جدی است. اما کار زیادی هست که باید انجام شود تا بتوانیم در مورد انگیزه احتمالی آن صحبت کنیم."

اندرو کومو، فرماندار نیویورک هم گفت که انفجار شنبه شب در نیویورک تروریستی بوده، اما هنوز شواهدی مبنی بر ارتباط آن با شبکه‌های تروریسم بین المللی پیدا نشده است.

آقای کومو روز یکشنبه ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در یک کنفرانس خبری گفت: "انفجار بمب در نیویورک طبیعتا یک حرکت تروریستی محسوب می‌شود، اما این انفجار ربطی به گروه‌های بین المللی تروریستی نداشته است. به عبارت دیگر، ما هیچ ارتباطی بین این انفجار و گروه‌هایی مثل داعش نیافته‌ایم."

انفجار چلسی در ساعت نه شب به وقت محلی در مقابل سکونتگاه نابینایان در خیابان ۲۳ غربی روی داد. شدت انفجار باعث از جا کنده شدن پنجره های اطراف شد و صدای آن چند خیابان دورتر شنیده شد.

این انفجار تنها ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی (ایالت همسایه نیویورک) هم یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه، به تعطیل شدن این رویداد انجامید.

شهردار نیویورک گفته که شواهدی مبنی بر ارتباط انفجار نیویورک با حادثه بمب دست‌ساز در نیو جرسی وجود ندارد.

شنبه شب در ایالت مینه‌سوتا آمریکا هم مردی با یک چاقو به یک مرکز خرید حمله کرد که در جریان این حمله دست‌کم ۸ نفر مجروح شدند و خود او به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

داعش ادعا کرده که ضارب مینه‌سوتا یکی از سربازان داعش بوده است. اف بی آی می گوید این حمله را تروریستی می داند.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...