نسخه چاپی

دل و روح‌مان با ابراهیم(ع) و در مكه است

دكتر عبدالله گنجی

در هفته منتهي به عيد قربان دلارهاي سعودي بخش زيادي از رسانه‌هاي جهان عرب را عليه نظام جمهوري اسلامي به كار گرفتند تا اين مسئله را تفهيم نمايد كه چون ايرانيان مشرك‌اند؟! اگر نتوانستند به مكه بيايند حج را در كربلا برگزار مي‌كنند. اين جنگ رواني كثيف آنقدر پرغوغا شروع شده كه الازهر مصر نيز بازي خورد و عليه فتواي دروغين منسوب به مقام معظم رهبري مبني بر برگزاري مراسم حج در كربلا بيانيه صادر كرد.

بي‌بي‌سي فارسي به دنبال احاديث امام صادق در اصول كافي و بحارالانوار مي‌گشت تا ثابت كند در مكتب تشيع ثواب زيارت كربلا هزاران برابر بالاتر از حج است. با زائران پاك و عوام ايراني در كربلا مصاحبه گرفتند كه ثواب زيارت حسين (ع) بالاتر از حج تمتع و عمره است و اينها را در رسانه‌هاي خود براي جهان اهل سنت بازتاب دادند. بي‌بي‌سي فارسي نماز عيد قربان را از حرم امام حسين و امام رضا پخش كرد كه بگويد مراسم حج و برائت در حال انجام است و .... تشبه ثواب را با تشبه عمل يكي كردند تا بگويند حج براي ايراني‌ها مسئله مهمي نيست و براي آن جايگزين دارند. دروغ‌هاي مشابهي در سال 1366 نيز نثار جمهوري اسلامي ايراني كردند كه حضرت امام در پاسخ فرمودند: «اگر ملت‌هاي اسلامي باور مي‌كنند كه رهبران آنان دشمن صهيونيست‌ها هستند، سخن آنان درباره ما را نيز باور كنند.» حج جزو اعمال واجب الهي است و در هيچ يك از مذاهب پنج‌گانه اسلام جايگزين ندارد و در طول عمر 1400 ساله روحانيت تشيع هيچ‌كس جايگزيني براي آن توصيه نكرده است. آنچه احتياط است خودداري از سفر در هنگامه ناامني است و بس. اولين باري كه صد‌عن‌سبيل‌الله شد (1366) حضرت امام نفرمودند كه ما جاي ديگري را براي حج و يا برائت از مشركين در نظر مي‌گيريم، بلكه فرمودند: «ما در مكه باشيم يا نباشيم دل و رو‌ح‌مان با ابراهيم و در مكه است. دروازه‌هاي مدينه‌الرسول را به روي ما ببندند يا بگشايند رشته محبت‌مان با پيامبر هرگز پاره و سست نمي‌شود.

به سوي كعبه نماز مي‌گزاريم و به سوي كعبه مي‌ميريم و خدا را سپاس مي‌گزاريم كه در ميثاق‌مان با خداي كعبه پايدار مانده‌ايم و پايه‌هاي برائت از مشركين را با خون هزاران هزار شهيد از عزيزانمان بنيان نهاده‌ايم...» رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي سعودي خباثت را بدانجا رساندند كه تصوير يك فرد ساده‌لوح و عوام را كه در بين‌الحرمين زنجيري به گردن انداخته و با چهار دست و پا راه مي‌رود، با حاجيان پيري كه بر پشت جوانان در طواف كعبه‌اند مقايسه كردند كه آن حج ايرانيان آن است و حج مسلمانان اين!

اندوه دلي كه امام از آن ياد مي‌كرد همچنان پابرجاست. اگر دولت جمهوري اسلامي همه سياست خارجي خود را تعطيل و براي بين‌المللي كردن اداره حج در جهان اسلام اردو بزند مي‌ارزند. بايد دست‌هاي نجس بچه‌پولدارهاي سعودي را از حرم امن الهي دور كرد اما تحقق آن مسئله‌اي آني نيست. بلكه بايد بين‌المللي كردن اداره حج را با استدلال‌هاي روشن براي مسلمانان ترسيم نمود. علاوه بر آن بايد كتب دبستان‌هاي آل‌سعود را كه در آن رسماً شيعه و يهود و مسيحي را در كنار هم مشرك و كافر معرفي مي‌كنند و به فرزندان معصوم آن سرزمين آموزش مي‌دهند تا در فرداي جواني به امثال طالبان و داعش بپيوندند، در سازمان ملل به صورت نمادين سوزاند. پولي كه براي تربيت تكفيري‌ها به مدارس علميه‌شان در سراسر جهان ارسال مي‌شود بايد در قالب پول‌شويي و كمك به تروريسم به حساب آورد. گوشزد كردن اين خطر نه براي اهل سنت و مسلمانان كه براي غرب نيز لازم و ضروري است. بايد به فرانسه فهماند كه نفت سعودي‌ها با بمب آنان با هم به فرانسه روانه مي‌شود. ديگر اين شما نيستيد كه دست به گزينش بزنيد. بايد به كشورهاي غرب فهماند كه پولي كه شما در قبال نفت به سعودي‌ها مي‌دهيد صرف تربيت تروريست‌هايي مي‌شود كه بسياري از آنان ساكن غربند. همانگونه كه ظريف در مقاله خود در نيويورك‌تايمز آورد، مواجهه با آل‌سعود نيازمند يك همت و نهضت جهاني است تا جهانيان و نهادهاي بين‌المللي بفهمند اعضاي جبهه النصره‌اي كه كودك 12 ساله را در مقابل دوربين سر مي‌برند، در كتاب‌هاي دبستان سعودي خوانده‌اند كه بريدن اين سر ورود قاتل به بهشت را تسريع‌ مي‌كند.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...