نسخه چاپی

تلفات امسال "حجاج افغان" به 6 نفر افزایش یافت

وزارت حج و اوقاف افغانستان اعلام كرد كه 6 تن از حاجیان افغان امسال در عربستان سعودی جان خود را از دست دادند. شمار جان باختگان حجاج اتباع افغان تا یك هفته گذشته 4 تن بود.

به گزارش نما به نقل از میزان، داعی الحق عابد سخنگوی وزارت حج و اوقاف افغانستان گفت که یک تن ازحاجیان در جریان ادای مراسم حج جان خود را از دست داده است و 5 تن دیگر بر اثر بیماری جان باخته اند.

سخنگوی وزارت حج و اوقاف افغانستان گفت که امسال 25 هزارو 50 تن از اتباع افغانستان برای ادای مراسم حج عازم عربستان شده اند که اولین پرواز حجاج افغان شامگاه شنبه درفرودگاه کابل به زمین نشست و تا 20 روز آینده تمامی حاجیان افغان به کشور خود بازخواهند گشت.

سال گذشته نیز 8 تن از اتباع افغانستان در فاجعه خونبار منا کشته شدند و شماری از رهبران و شخصیت های مذهبی افغانستان گفته اند که مدیریت ناکارآمد عربستان سعودی هر سال از مسلمانان کشورهای مختلف جهان قربانی می گیرد.

مولوی حبیب الله حسام، رئیس اهل تسنن شورای اخوت اسلامی افغانستان معتقد است که ریاض توان مدیریت مراسم حج را ندارد و ضعف مدیریت آنها باعث بروز فاجعه می شود و برای جلوگیری از آن باید دبیرخانه یا شورای عالی با مشارکت جهان اسلام برای بهتر برگزارشدن این فریضه دینی ایجاد شود.

دو تن از خانواده های قربانیان فاجعه سال گذشته در منا از اتباع افغانستان به خبرنگار ایرنا در کابل گفته اند که تاکنون تلاش های زیادی را برای ریشه یابی این حادثه و جبران خسارات وارده به عمل آورده اند، اما این پیگیری ها نتیجه نداده و آنان درصدد طرح شکایت در مجامع بین المللی هستند.
/انتهای پیام/

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...