نسخه چاپی

ایران از سوریه، لبنان و فلسطین حمایت كرده و خواهد كرد

رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبری گفت: ایران همواره پشت خاكریزهای اول، دوم و سومش كه همان سوریه، لبنان و فلسطین باشد خواهد ایستاد تا دشمن به مرزهای كشور نرسد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری پیش از ظهر روز دوشنبه طی سخنانی در «جشن بزرگ غدیر» که در ساختمان معاونت درمان و توانبخشی سازمان هلال‌احمر برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: تفاوت پیروان ادیان الهی و دین‌های دیگر این است که انسان‌ها را تنها رهبری شایسته می‌تواند رشد دهد و استعدادهای بالقوه را به فعلیت برساند، همانطور که جامعه مرده را رهبری شایسته می‌تواند زنده کند و از آن‌ها انسان‌هایی مومن و جهادگر بسازد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان گذشته‌اش درباره شأن‌سازی‌ها در میان شخصیت‌ها در جامعه اظهار کرد: من پیش از این نیز گفته بودم که این شأن‌ها را ما درست کرده‌ایم و برای خودمان یک شأن قائل شده‌ایم که مثلاً ما اول به کسی سلام نکنیم در حالی پیامبر همواره با روی خوش و اخلاق حسنه با مردم جامعه‌اش سخن می‌گفت.

وی با اشاره به یاد و خاطره آیت‌الله انواری اظهار کرد: ایشان 13 سال پیش از انقلاب در زندان‌ها به سربرد و یک روحانی انقلاب و متواضع و فروتن بود و هیچ‌گاه ادعا نکرد که انقلابی بوده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضورش در اجلاس روسای مجالس تمدن‌های بزرگ جهانی گفت: من وقتی رئیس مجلس بودم، قرار شد اجلاسی با حضور روسای مجالس چهار تمدن بزرگ ایران، یونان، مصر و ایتالیا برگزار شود و هر کدام از روسای مجالس این کشورها درباره پیشینه تمدنی یکی از این کشورها سخن بگوید که در آنجا رئیس مجلس یونان به پیشینه تمدنی ایران اشاره کرد و در سخنانش تاکید کرد که تاریخ دیرینه ایران نشان می‌دهد که در طول همه این سال‌ها مردم این سرزمین هیچ‌گاه مشرک نبوده‌اند و همواره یکتاپرستی کرده‌اند که این سخنان به قدری ستایش‌آمیز بود که من در آنجا بسیار احساس عزت کردم اما همین تاریخ را عده‌ای از پادشاهان بی‌ارزه به ذلت کشانیده بودند.

وی ادامه داد: به خاطر داریم که محمدرضا شاه به‌گونه‌ای در کنار جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌ایستاد که گویی یک غلام حلقه‌به گوش او بود و ما در آن دوره احساس ذلت می‌کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با نقل خاطره‌ای از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در سازمان ملل برای سخنرانی در دوران جنگ اظهار کرد: به خاطر دارم که در دوران جنگ یک بار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهوری وقت به سازمان رفت تا درباره جنگ سخن بگوید که ایشان در سخنانش که به دو بخش تقسیم شد، در بخش اول درباره جایگاه انسان در جهان‌بینی انسانی سخنرانی کردند و این سخنان به قدری تاثیرگذار بود که رهبران کشورهای آفریقایی اشک در چشمانشان حلقه زده بود.

ناطق نوری ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دوم سخنانشان به سیاست‌های آمریکا حمله کردند و آن را به چالش کشیدند که مورد استقبال نمایندگان شوروی در سازمان ملل قرار گرفت و نمایندگان آمریکا به نشانه اعتراض به تنهایی و با یک خفت از جلسه بیرون رفتند اما ایشان سخنانش را به همینجا خاتمه نداد و به شوروی و جنایت‌هایش در افغانستان اشاره کرد و این سخنان به اندازه‌ای غرورآفرین بود که پس از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای ما احساس عزت فراوان کردیم و ایشان را با اشتیاق و شدت تمام تشویق نمودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با نقل از خاطره‌ای از حضور خود و فرزندانش در مناطق جنگی در سال‌های اخیر اظهار کرد: من وقتی فرزندانمان را به مناطق جنگی بردم تا از آنجا بازدید کنم با خود فکر می‌کردم که دیدن سنگرهای خالی و تانک‌های متلاشی‌شده چه جذابیتی برای فرزندانم دارد اما به محض اینکه به آنجا رسیدیم فرزندانم دور مرا گرفتند و گفتند شما مسوولان به ما خیانت کردید و جنگ را آنطور اتفاق افتاده بود به ما نشان ندادید و چرا در فیلم‌هایی که از جنگ به ما نشان دادید دشمن در فاصله‌ای بسیار دورتر از جبهه ما قرار دارد و بین‌شان نیز سنگرهایی است در حالی که در این دشت وسیع فکه می‌بینیم که فرزندان ملت زیر باران آتش قرار داشتند و در عین حال توانسته‌اند از اروند عبور و فاو را فتح کنند.

وی با تاکید بر این‌که «در دوران جنگ دنیا هیچ امکاناتی به ما نمی‌داد»، اظهار کرد: ما هشت سال برابر تمام دنیا به معنای واقعی ایستادیم و همین جانبازانی که امروز در این جمع حضور دارند مردانه ایستادند و یک وجب از خاک‌مان را از دست ندادیم. در حالی که در دوران دودمان پهلوی ننگین و بی‌عرضه پهلوی هیچ جنگی هم در کار نبود اما ما یک استان‌مان را هم از دست دادیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبری ادامه داد: بحرین در آن زمان استان شانزدهم کشور ما بود که در مجلس شورای ملی نماینده داشت اما ما آن را از دست دادیم. ما در زمان جنگ به معنای واقعی کلمه به مدت هشت سال در برابر جهان مردانه ایستادیم و یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم. این نشان از لیاقت رهبری دارد.

وی در ادامه با انتقاد از برخی جوسازی‌ها علیه مدافعان حرم و اعزام نیروها به جبهه سوریه اظهار کرد: امروز عده‌ای هم توجه ندارند و دور هم می‌نشینند و محفل و گعده برگزار می‌کنند بدون آنکه مطالعه‌ای داشته باشند یا تحلیلی ارائه دهند یا حتی تاریخ خوانده باشند. اگر امروز به سوریه نیرو می‌فرستیم، کمک می‌کنیم، مشاوره می‌دهیم و حمایت می‌کنیم و بچه‌های‌مان در آنجا شهید می‌شوند نگویید چرا بچه‌هایمان بروند و در سوریه شهید شوند و چرا پولهای‌مان را خرج خودمان نکنیم که گرفتار هستیم و در عین حال به جایش به لبنان و فلسطین می‌رویم.

وی افزود: اگر کمی فکر کنیم می‌بینیم که وقتی قرار است دزدی به ما حمله کند و برای اموال و ناموسمان نقشه دارد آیا باید صبر کنیم که او از دیوار خانه‌مان بالا رود و وارد منزلمان شود که ما از خودمان دفاع کنیم یا کار عاقلانه این است که پیش از رسیدنش به خانه‌مان از خودمان در برابر او دفاع کنیم؟ اگر یک مقدار تفکر وجود داشته باشد و آزاد و بدون تعصب فکر کنیم و بیندیشیم می‌بینیم که چطور باید عمل کرد و من هم آدم متعصبی نیستم و آزاد حرف می‌زنم و خسارتش را هم می‌دهم.

ناطق نوری با اشاره به طرح آمریکایی‌ها برای ایجاد خاورمیانه بزرگ اظهار کرد: این‌که آن‌ها فشار بسیاری آورده‌اند تا بشار اسد در سوریه برکنار شود برای این بود که سوریه پل ارتباطی ما با لبنان است و آن‌ها می‌خواستند این پل ارتباطی را که خاکریز اول ما بود را قطع کنند.

وی با بیان این‌که «خاکریز دوم ما حزب‌الله است»، اظهار کرد: وقتی سوریه تسخیر شود و خط ارتباطی ما با لبنان قطع شود، حزب‌الله محاصره می‌شود و آنها لبنان و حزب‌الله را زیر آتش سنگین خود قرار می‌دهند. وقتی لبنان و حزب‌الله را بکوبند دیگر کوبیدن فلسطین کاری ندارد چراکه آنها می‌خواهند خاکریز ما را از میان بردارند و به پشت مرزهایمان برسند و حال پرسش این است که در چنین شرایطی عقل چه می‌گوید؟ ملیت چه می‌گوید؟ وطن چه می‌گوید و ما نباید از خودمان در چنین شرایطی دفاع کنیم؟

وی در پایان با تاکید بر این‌که «اگر دین نداری لااقل باید وطن‌خواه باشیم»، اظهارکرد: آنها در گذشته هر زمان که اراده می‌کردند لبنان را بمباران می‌نمودند اما امروز دو بار به لبنان حمله کردند و شکست خوردند و این ایران است که پشت خاکریزهای اول، دوم و سومش ایستاده است تا دشمن به مرزها نرسد و آیا این چیزی جز عزت و عظمت است؟

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...