نسخه چاپی

محمود عباس به تهران می‌آید

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد با بیان اینكه محمود عباس در نشست تهران شركت خواهد كرد اعلام كرد زمانی كه از محمود عباس برای شركت در نشست تهران دعوت به عمل آمد بلافاصله پاسخ مثبت داد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، "ریاض منصور" درباره اینکه آیا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در نشست غیرمتعهدها در تهران شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: زمانی که هیئت بلندپایه ایرانی به اردن رفت تا از وی برای شرکت کردن در نشست جنبش غیرمتعهدها در تهران دعوت کند، رييس تشكيلات خودگردان فوراً براي شركت در اين اجلاس اعلام آمادگي كرد.

وی در گفت‌وگو با العالم گفت: صبح امروز در كنفرانس مشتركي كه با سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه ايران داشتم، واقعیت‌ مشخص و نگرانی‌ها و فشارهایی که اخیراً اعمال شده بود برطرف شد زیرا سخنگوي وزارت امور خارجه ايران به نقل از وزير امور خارجه و به تبع آن محمود احمدي نژاد، رئیس جمهوري اسلامي، تاكيد كرد كه ايران از هيچ شخص و طرف ديگري براي شركت در اين اجلاس از طرف فلسطين دعوت نكرده است. از این رو، محمود عباس، رئیس تشكيلات خودگردان فلسطین، در صدر هيئتي بلندپايه در اين نشست شركت خواهد كرد.

وي از موضع گيري جمهوري اسلامي در اين خصوص تجليل و قدرداني كرد و حضور هيئت بلندپايه فلسطيني را در این اجلاس نشانه تلاش تشكيلات خودگردان براي موفقيت اجلاس كشورهاي عضو جنبش غیر متعهد در تهران دانست.

منصور تاکید کرد که اين موضع گيري ايران نيز نشان‌دهنده خودداري ايران از دخالت در امور داخلي فلسطين است و ما از آن قدرداني مي كنيم.

وي گفت : با توجه به اين كه جنبش غیرمتعهدها از ابتداي شكل گيري تاكنون احقاق حقوق ملت فلسطين را به عنوان یک اصل اساسي در دستور كار خود قرار داده است ، تصميمات اين جنبش براي ما از اهميت بسزايي برخوردار بوده است. اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران نيز در راستاي همين رويكرد اصيل برگزار مي شود.

منصور افزود : در جنبش غیرمتعهد از ابتداي شكل گيري تاكنون، مساله فلسطين بيش از ساير مسائل مورد اجماع طرف هاي شركت كننده بوده و همواره به عنوان ريشه دارترين مساله مطرح بوده است.

وي افزود : مصوبات نشست وزارتي فلسطين و مسائل مرتبط به اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در اختيار نشست سران قرار خواهد گرفت تا مورد بررسي قرار گيرد.

وي تاكيد كرد : انتظار ما از جنبش غیرمتعهد در تهران آن است كه علاوه بر تاكيد بر مسئله فلسطين ، گام تازه اي در احقاق حقوق ملت فلسطين بردارد.

منصور گفت: با توجه به تحولات صورت گرفته انتظار ما این است که نشست تهران به حق تشكيل كشور مستقل فلسطين جامه عمل بپوشانند تا بر اين اساس امكان به كارگيري راه حل تشكيل دو كشور مستقل و راندن اشغالگران از اراضي اشغالي فلسطيني فراهم شود.

وي با بيان كه مفاد نشست مقدماتي در اختيار نشست وزرا و سپس نشست سران قرار خواهد گرفت ، خاطر نشان كرد : در اين نشست اسنادي تهيه خواهد شد كه در مهم ترين سند بر حمايت فراگير از فلسطين در همه محافل بين المللي به ويژه سازمان ملل و جزييات حقوق فلسطيني كه بايد احقاق شود تاكيد خواهد شد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل در بخش ديگري از سخنان خود از تشكيل جلسه كميته وزارتي فلسطين در حاشيه نشست تهران خبر داد و گفت : اين جلسه قرار بود در رام الله برگزار شود و در پايان آن بيانيه اي تحت عنوان بيانيه رام الله اعلام شود، اما رژيم صهيونيستي از سفر وزيران از طريق اردن به كرانه باختري جلوگيري كرد.

وي افزود : مصوبات نشست وزارتي فلسطين و مسائل مرتبط به اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در اختيار نشست سران قرار خواهد گرفت تا مورد بررسي قرار گيرد.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...