نسخه چاپی

مدرك دخالت عربستان در ۱۱ سپتامبر پیدا شد

یكی از اعضای القاعده كه به جرم دست داشتن در اقدامات تروریستی در گوانتانامو به سر می‌برد از نقش داشتنِ خاندان حاكمِ عربستان در اقدامات تروریستی پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، "غسان عبدالله الشربی" که بمب ساز القاعده بود، به مقام های نظامی در گوانتانامو خبر داد که یکی از اعضای خاندان سلطنتی سعودی تلاش داشت او را برای اقداماتی خشونت بار پیش از حملات ۱۱ سپتامبر به کار بگیرد.

غسان به بازجویان آمریکایی گفت: شخصی که سعی داشت مرا به خدمت بگیرد، دربارۀ من با یکی از شخصیت های مذهبی عربستان صحبت کرد و در صحبت های خود او را "عالیجناب" صدا می کرد، که این صفت، فقط به مقامات عربستان اطلاق می شود.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که کمیسیون یازده سپتامبر پس از بررسی اسناد و مدارک اعلام کرده بود هیچ مدرکی مبنی بر دخالت دولت عربستان سعودی یا مقامات ارشد این کشور در حملات یازده سپتامبر وجود ندارد.

الشربی، در اوایل ۲۰۰۱ الشربی به تازگی از آمریکا بازگشته بود. او در آن دوره به همراه دو تن دیگر در زمینۀ پرواز آموزش هایی دید. بعدها این دو نفر، در هواپیماربایی ۱۱ سپتامبر شرکت کردند.

سفارت عربستان در واشنگتن حاضر نشد در خصوص اظهارات الشربی واکنشی نشان دهد.

عربستان، پیش از این، با استناد به تحقیقات اف بی آی درباره احتمال نقش داشتنِ خاندان سلطنتی سعودی در حملات یازده سپتامبر، مدعی اثبات بی گناهی آل سعود شده بود، اما این ادعاها، کسی را قانع نکرد.

الشربی، هنوز در گوانتانامو به سر می‌برد و در ماه جولای هیئت بازبینی با آزادی وی از این مرکز موافقت نکرد.

۱۳۹۵/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...