نسخه چاپی

دستگیری رئیس قلابی و سكه دزد دانشگاه

رئیس قلابی دانشگاه كه اقدام به سرقت سكه با چك‌های دزدی می‌كرد به دام قانون افتاد.

به گزارش نما به نقل از فارس سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه شخصی با جعل عنوان به صورت تلفنی قصد اخاذی از یکی از طلافروشی‌های مشهور و به نام سطح شهر را داشت، بلافاصله مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس اگاهی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه صاحب مغازه در اظهارات خود عنوان کرد که فردی با جعل عنوان خود را رئیس اماکن پلیس اطلاعات ساوه معرفی کرد، گفت: این سرگرد در تماس خود عنوان کرد که 18 عدد سکه تمام بهار آزادی و 7 عدد نیم‌سکه آزادی را برای فردی به نام «دکتر اکبری» خریداری می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه شاکی عنوان کرده که پس از مدتی فردی به نام «اکبری»که خود را رئیس یکی از دانشگاه‌های ساوه معرفی کرد با او تماس گرفت، گفت: این فرد در تماس تلفنی ضمن خرید سکه‌ها عنوان کرده بود که عصر همان روز پول سکه‌ها را به صورت چک مورد تأیید دانشگاهش برای طلافروش می‌فرستد.

احمدی افزود: با وجود آن‌که قرار ملاقات این خریدار سکه‌ها با طلافروش ساعت 17 تعیین شده بود، بنابراین کارها و اقدامات عملیاتی شدید و نامحسوس برای کنترل معبر منتهی به طلافروشی ایجاد شد که در نهایت ساعت 21 در حالی که مأموران به صورت نامحسوس کنترل اوضاع را در دست داشتند پسری جوان به نام زانیار وارد مغازه شد و اعلام کرد که از طرف رئیس دانشگاه برای تحویل سکه‌ها آمده است و یک فقره چک به مبلغ 14 میلیون 637 هزار تومان با امضا دکتر اکبری و امور مالی دانشگاه ارائه کرد که در ادامه این فرد دستگیر شد.

وی با بیان اینکه همدست دیگر متهم به نام فواد دستگیر شده است گفت: در حالی که همدستان متهم توسط پلیس دسنگیر شده بودند، دکتر اکبری در تماسی با آنان محل قرار ملاقات را فاش کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: این رئیس دانشگاه قلابی با یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ در محل ملاقات حضور یافت. پس از آنکه مأموران دستور ایست برای سرنشینان این خودرو صادر کردند آنها به سرعت خود افزودند و پلیس به تعقیب آنان پرداخت و در نهایت متهمان از عمد با خودرو به سوی مأموران هجوم آوردند که ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت متهمان شلیک و انان را زمین‌گیر کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از خودرو اسناد و ادوات جعل چک‌های بانکی گفت: در تحقیقات بعدی مشخص شد که یکی از چک‌های مکشوفه در خودروی سارقان، به نام فردی به اسم اکبری بوده که مدتی پیش در اسلام‌آباد از وی سرقت کرده بودند.

احمدی با بیان اینکه تحقیقات در مورد اعضای این باند نشان داد که آنان به همین شیوه چک‌های جعلی یک بانک را در شهرستان همدان به سه طلافروش داده‌اند گفت: با توجه به اینکه احتمال افزایش سرقت به این روش وجود دارد تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...