نسخه چاپی

زاكانی: اهانت به آیت‌الله مصباح را نمی‌پذیریم

عکس خبري -زاکاني: اهانت به آيت‌الله مصباح را نمي‌پذيريم

باید اذعان كرد كه پیام اصلی نوشته تیمورعلی‌ عسگری، تطهیر اصحاب فتنه‌ای بود كه پس از گذشت بیش از 2 سال از وقوع آن، معلوم شده است كه چه دست‌هایی در كار بود تا تلاش‌های مردم و سرمایه‌های ملی را به آتش بكشاند و بر اساس نفسانیات بر باد بدهد.

به گزارش نما، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مشرق، با اشاره به یادداشت اخیر تیمور علی‌ عسگری، مشاور پارلمانی مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت بیان داشت: بنده مطلب جناب آقای علی عسگری را مطالعه و بسیار تعجب کردم چون علی‌الظاهر اعتراض ایشان به مسئله "حرمت شکنی" بوده است اما در دل مطلب خود حرمت‌شکنی‌های مختلفی را انجام داده بودند که جای تامل و تاسف دارد.

وی با بیان اینکه بخش اول حرمت‌شکنی‌هایی که در یادداشت علی‌عسگری مطرح شد راجع به جوامع مذهبی بود؛ تصریح کرد: آقای علی‌عسگری مشکل ملت‌های مذهبی را استبداد عوامی مطرح کرده و با اهانت به ملت‌های مذهبی،‌ اهانت دوم را به عموم مردم تعمیم داده بودند. در واقع با سیاقی که به کار گرفته شده بود، مردم شریف ایران را مورد هجمه قرار داده بودند که این مسئله جای غصه خوردن دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: حمله سوم ایشان در جایی که بیان داشته بودند در سال‌های اخیر پایگاه اصلی حوزه عوامی در دل حوزه‌های علمیه بوده است؛ به علما و حوزه‌های علمیه بود. مطلبی که ارائه شده بود، هم خلاف واقع بود و هم ظلمی در حق جامعه اسلامی ما، مردم شریف ما و علمای با بصیرت و فداکار جامعه ما.

*پیام نوشته تیمور علی‌عسگری تطهیر اصحاب فتنه بود

زاکانی با بیان اینکه امیدوارم ایشان در جهت اصلاح بیان و نوشته خودش اقدام جدی بعمل بیاورد به پیام اصلی نوشته علی‌عسگری اشاره کرد و گفت: باید اذعان کرد که پیام اصلی این نوشته، تطهیر اصحاب فتنه‌ای بود که پس از گذشت بیش از 2 سال از وقوع آن، معلوم شده است که چه دست‌هایی در کار بود تا تلاش‌های مردم و سرمایه‌های ملی را به آتش بکشاند و بر اساس نفسانیات بر باد بدهد.

وی افزود: این قبیل تحرکات قصد دارند حقایق فتنه را به حوزه‌ای تعمیم بدهند که نسبتی با فتنه‌گران ندارد و یا جریان پررنگ حضور مردم متدین و جوانان انقلابی را به طریقی به انجمن حجتیه ربط بدهند که این مسائل یک جفای بزرگ است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر کسانی می‌خواهند دست به اصلاح بزنند باید در وهله اول، خود و پیرامون خود را اصلاح کنند و بعد سراغ دیگران بروند تصریح کرد: نمی‌شود هم‌اکنون که جامعه ما نیاز به آرامش، وحدت و عقلانیت دارد، ما در ظاهر همین شعارها را بدهیم اما عملاً خود را به سمتی بکشیم که ماهیت آن تنش و التهاب است و اصلاً قابل بخشودگی نیست.

*اهانت به علما را نمی‌پذیریم

وی با اشاره به مفاد دیگری از یادداشت تیمور علی‌عسگری خاطرنشان کرد: این نوع اهانت‌ها را به علما و بزرگان نباید بپذیریم همچنان که قبل از انتخابات نیز ما اصرار می‌ورزیدیم که به هیچ وجه نباید به بزرگانی همچون حضرات آیات یزدی، مهدوی کنی و مصباح یزدی جفا و اهانت روا داشته شود و می‌بایست قدر و منزلت آنها پاس داشته شود؛ اینک هم این جنس گفته‌ها که اهانت‌هایی به آیت‌الله مصباح یزدی در آن برجسته است را نمی‌پذیریم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به این سوال که آیا این قبیل تحرکات را یک پروژه برنامه‌ریزی شده ارزیابی می‌کنید یا خیر، گفت:‌ بنده علاقه‌ای ندارم به این که این دست نوشته آقای علی‌عسگری را مرتبط با عناصر پشت پرده‌ای بدانم که نیت‌های ناسالم دارند اما نوشته ایشان به هر حال اشکالات مبنایی زیادی دارد که از نویسنده انتظار جبران می‌رود.

وی در عین حال تصریح کرد: البته باید دانست که این یک رویه بوده است که عوامل اصلاحات از طریق ویژگی‌های بحث استبداد عوامی، طی سال‌های متمادی هجمه هایی را علیه ارزش‌های انقلاب مطرح و دوگانگی را القا کرده‌اند.

زاکانی افزود: اصلاح‌طلبان همواره در جایی که مردم به آنها پشت کرده‌اند؛ با توهین به مردم، حرکت‌های آنها را حرکت‌های پوپولیستی خوانده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه این قبیل شیوه‌ها، روش‌های نخ نمایی است که در گذشته هم توسط عناصری که بریدگی آنها از نظام اثبات شده بود به اجرا درآمده است، گفت: درخواست من بعنوان یک برادر دینی این است که آقای علی‌عسگری رخدادی که در قبال یادداشتشان رخ داده است را جبران کنند.

به گزارش مشرق، تیمور علی‌عسگری، مشاور پارلمانی مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت اخیراً طی یادداشتی در یک روزنامه با طرح مسئله خوارج و بحث استبداد عوام که قبلاً نیز توسط آیت‌الله هاشمی بهرمانی مورد اشاره قرار گرفته بود، با بیان اینکه عامیان بی عقل و شعور مربوط به اردوگاه عوامی استبداد عوامی است که پذیرای حق و حقانیت نیست، می نویسد: در سال‌های اخیر و در مقطع التهاب سیاسی پیش آمده در کشور به وسیله سرحلقه‌های جریان تحجر و مخالفان تفکر امام خمینی بازسازی و به جریان افتاد؛ نفوذ فرهنگی آنان در حوزه و مراکز فرهنگی حساس دیگر، بسط پیدا نمود و طرح مطالبات دینی در شکل افراطی، التهابات اخیر را سبب شد.

علی‌عسگری در بخش دیگری از این یادداشت نیز می‌نویسد: نوع رفتار و شکل موضع گیری حضرات انقلابی نما که خود را صاحب بصیرت دینی دائمی می دانند، ثابت کننده این مطلب است که آنها حسرت ولایت دوران شاه را در سر می پروانند.

مشاور پارلمانی مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت در انتها می نویسد: روزی احمدی نژاد را برای ایجاد التهاب و تخریب، مائده آسمانی معرفی می کنند و جهت پیروزی قهری و کامل او توصیه به دعا و روزه و نذری می کنند... و روزی او را در دام جریان انحرافی دیده و اسیر سحر ساحران می دانند.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...