نسخه چاپی

واردات كاهش یافت/ گوشت گران شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی عامل اصلی گرانی گوشت را كاهش واردات این محصول عنوان كرد.

به گزارش نما ، علی اصغر ملکی-رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی- در گفتگو با ایلنا در رابطه با افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز بیان داشت: هر ساله با شروع مدارس و همچنین خنک شدن هوا میزان تقاضا برای گوشت قرمز نیز افزایش پیدا می کند. در سال جاری گوشت قرمز به دفعات دچار افزایش قیمت شده است که یکی از علت های آن کمبود دام و کاهش واردات این محصول است.

ملکی در ادامه تاکید کرد که یکی از علت های اصلی کاهش واردات دام, افزایش تعرفه بوده است و با توجه به اینکه به ایام محرم نیز نزدیک می شویم؛ بنابراین در صورت عدم تامین گوشت قرمز به اندازه نیاز بازار باز هم باید منتظر افزایش قیمت باشیم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده را 14500 و نرخ شقه گوسفندی بدون چربی را 35 هزار تومان اعلام کرد که افزایش هزار تومانی را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

گفتنی است که معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام نیز روز گذشته با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز از ابتدای سال جاری که واضح و مبرهن است در خصوص قیمت بالای فروش دام زنده اعلام کرد که تولید کنندگان طی سه سال اخیر متضرر شده‌اند و قیمت هر کیلوگرم دام زنده ثابت بوده است که در سال جاری 10 درصد افزایش قیمت داشته‌است وگوشت گوسفند و گوساله به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

۱۳۹۵/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...