نسخه چاپی

افزایش یك درجه‌ای دمای هوای پایتخت در روز چهارشنبه

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت جوی كشور طی سه روز آینده را تشریح كرد.

به گزارش نما ، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا، در این باره گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در ساعت بعد از ظهر در برخی از نقاط شرق، جنوب شرق و شمال کشور و همچنین شرق استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد افزایش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این وضعیت امروز در استان خراسان جنوبی خواهد داشت، ادامه داد: از امروز با نفوذ زبانه کم فشار، دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که این افزایش دما در سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۷ درجه خواهد بود و در برخی از مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد گرم جنوبی پیش بینی شده است.

وظیفه با بیان اینکه این وضعیت تا روز چهارشنبه ماندگار خواهد بود، گفت: از روز پنج شنبه با گذر موجی از شهرهای شمالی سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، در این مناطق بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود و به تدریج از دمای هوا در این مناطق کاسته خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: امروز بخش‌های غربی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی همچنین درباره وضعیت هوای تهران در روز چهارشنبه نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است، بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز نیز به ترتیب با یک درجه افزایش دما به ۳۴ و ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وظیفه درباره گرم‌ترین و خنک‌رین شهرهای کشور در روز چهارشنبه نیز گفت: پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از این است که در روز چهارشنبه اهواز با ۴۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود. همچنین کرمانشاه با حداقل دمای ۹ درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر کشور است.

۱۳۹۵/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...