نسخه چاپی

هند 6 میلیون بشكه نفت از ایران می خرد

منابع صنعتی در هند اعلام كردند این كشور برای ذخایر راهبردی خود شش میلیون بشكه نفت از ایران خریداری می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، گفته می شود این تصمیم هند به دنبال بن بست گفت وگوهای این کشور با امارات متحده عربی برای خرید نفت برای ذخایر راهبردی این کشور صورت گرفته است.

هند 80 درصد از نفت خام مورد نیاز خود را از خارج تامین می کند و در نظر دارد با ایجاد ذخایر اضطراری در زیر زمین با گنجایش 36 میلیون و 870 هزار بشکه بر امنیت انرژی خود بیفزاید.

هند قصد دارد در ماه اکتبر و نوامبر امسال شش میلیون بشکه نفت از ایران بخرد و تاسیسات ذخیره سازی نفت مانگلور در ایالت کارناتاکا درجنوب غربی هند ذخیره کند.

منابع یاد شده اعلام کردند شرکت بهارات پترولیوم، دو محموله دو میلیون بشکه ای و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگلور دو میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می کند.

یک منبع دیگر نیز گفت که گفت وگوهای شرکت 'ادنوک' با امارات متحده عربی تاکنون پیشرفتی نداشته است .
وزارت نفت هند و شرکت ادنوک از اظهار نظر در خصوص این خبر خودداری کردند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد طرف هندی هفته گذشته گفت وگوهایی با 'صفر علی کرامتی ' معاون بازاریابی و عملیات شرکت ملی نفت ایران برای خرید نفت انجام داده است.

کرامتی به رویترز گفته بود که اگر مشتریان هندی برای دریافت نفت بیشتر به ما مراجعه کنند تلاش خود را برای تامین نیاز آنها به کار می گیریم.

براساس آمارهای ورود تانکرها،هند در ماه جولای امسال روزانه 461 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده که این میزان نسبت به ماه ژوئن 21 درصد افزایش نشان می دهد.

۱۳۹۵/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...