نسخه چاپی

استفاده عربستان از بمب‌های فسفری

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام كرد كه عربستان از بمب‌های ممنوعه فسفر سفید علیه یمنی‌ها استفاده می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این روزنامه آمریکایی در گزارش خود آورده است که عربستان تاکنون چند بار از بمب‌های فسفر سفید که آمریکا در جنگش با یمن در اختیار این کشور قرار داده، استفاده کرده است.

به نوشته این روزنامه، استفاده از این بمب‌های ممنوعه نگرانی‌های زیادی را در محافل حقوق بشری ایجاد کرده است. از این مواد آتش‌زا می‌توان علیه شهروندان استفاده کرد.

واشنگتن پست ادامه داد: این که چگونه عربستان از این بمب‌ها استفاده کرده است، دقیقا مشخص نیست اما دولت عربستان عملا به دلیل بمباران مناطق غیرنظامی یمن از زمان شروع حمله به این کشور در 2015 با محکومیت‌های گسترده‌ای مواجه است.

این روزنامه افزود که دولت آمریکا در گذشته فسفر سفید در اختیار سعودی‌ها قرار داده است اما آنها از بیان اینکه چگونه و چه زمانی این بمب‌ها به کشورشان منتقل شده، خودداری کردند.

به نوشته این روزنامه تصاویر و فیلم‌ها حاکی از آن است که نیروهای عربستانی از سیستم‌های مختلفی برای پرتاب این ماده به شدت آتش‌سزا استفاده کرده‌اند از جمله خمپاره، گلوله‌های تانک و بمب‌های پرتاب شده از هواپیماها.

این روزنامه نوشت که از این نوع سلاح در نزدیکی مرز عربستان و یمن در منطقه نجران و در اطراف صنعاء پایتخت یمن استفاده شده است. هم‌چنین بر اساس اسناد منتشر شده از سوی تفنگداران دریایی در سال 2015 ، شرکت General Dynamics Ordinance تنها شرکتی است که حق فروش فسفر سفید به کشورهای دیگر را دارد.

۱۳۹۵/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...