نسخه چاپی

عطوان: كشورهای عربی و غربی برای پناهجویان اشك تمساح نریزند

«ولیعهد عربستان به نمایندگی از ریاض گفته است كه "عربستان تاكنون 2.5 پناهنده را پذیرفته است." ولی نمی دانیم كه با وجود مسدود بودن مرزهای اردن و عراق، آیا این پناهجویان با پرندگان ابابیل راهی عربستان شده اند؟»

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود به قلم عبدالبارای عطوان نوشت: «سازمان ملل در حاشیه نشست سازمان ملل، جلسه ای درباره پناهجویان برگزار کرد و شرکت کنندگان نیز به حال پناهجویان اشک ریختند و بر ضرورت حمایت از آوارگان تأکید کردند.»

رای الیوم در ادامه نوشت: «هیچ یک از شرکت کنندگان حتی آمریکا هم به دلیل اساسی که پناهجویان را به این روز درآورده و باعث شده تا وطن خود را ترک کنند، اشاره نکرد. اساس آواره شدن، همان دخالت های نظامی غرب و کوتاهی مالی کشورهای ثروتمند است که به وخامت اوضاع پناهنجویان دامن زده است.»

این روزنامه ادامه داد: «همه کشورهای ثروتمند به استثنای آلمان، درهای خود را بر روی پناهجویان بستند. طی دو سال گذشته، 7 هزار پناهجو در آب های بین المللی غرق شدند وبرخی از قایق ها هم عمدا آنها را غرق کرده اند.»

رای الیوم ادامه داد: «ولیعهد عربستان به نمایندگی از ریاض در این نشست سخن گفت. وی می گوید "عربستان تاکنون 2.5 پناهنده را پذیرفته است." ولی نمی دانیم که با وجود مسدود بودن مرزهای اردن و عراق و دیگر مرزها چگونه این تعداد پناهجو به عربستان رفتند. مرزهای دیگر کشورها با عربستان همه بسته شده اند و پشه هم نمی تواند به این مرزها نفوذ کند. آیا این پناهجویان با پرندگان ابابیل راهی عربستان شده اند؟»

رای الیوم افزود: «عربستان از بزرگترین کشورهای دخالت کننده در پرونده سوریه هستند که ضمن حمایت های میلیاردی دخالت نظامی و سیاسی می کند. امرات، قطر و کویت هم در جایگاه های بعدی قرار دارند. آنها اگر می خواهند به پناهجویان کمک کنند، از دخالت در کشورهای آنان دست بردارند و از فتنه انگیزی در این کشورها و ویران کردن خانه های پناهجویان از طریق اعزام مزدورانشان خوددار کنند.»

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...