نسخه چاپی

دبیركل جبهه سبز:فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز كرده‌ایم

به نظر می‌رسد انتخابات شورا‌ها می‌تواند زمینه‌ای ایجاد كند تا رئیس جمهور آینده از متن مردم برگزیده شود چراكه مشكلات جامعه از طریق هماهنگی با شورا‌ها به شكل بهتری قابل حل خواهد بود.



دبیرکل جبهه سبز اعلام کرد: تاکنون در این جبهه با گزینه‌های مورد نظر خود رایزنی‌های لازم را انجام دادیم و منتظر پاسخ از سوی آن‌ها هستیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: حزب سبز فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده و با توجه به اینکه من مسئولیت کمیته سیاسی جبهه ایستادگی را نیز برعهده دارم هم اکنون در قالب این جبهه مشغول به فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه در جلسات جبهه در مورد مصادیق و شاخص‌های انتخاباتی بحث‌هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: محور اصلی جلسات انتخاباتی ما در حزب سبز و جبهه ایستادگی این است که دولت آینده از حالت شخص محوری خارج شده و برنامه محور باشد.

کنعانی مقدم با تاکید بر کار گروهی خاطرنشان کرد: از هم اکنون برای گزینه‌های مطرح در انتخابات ریاست جمهوری باید کابینه‌ای مشخص شود تا پس از انتخابات شاهد هماهنگی بیشتر در مسائل اجرایی کشور باشیم.

وی افزود: برنامه احزاب برای انتخابات باید متناسب با شرایط و توان کشور باشد و گروه‌ها باید از اعلام وعده‌های غیر واقعی و شعارگونه پرهیز کنند.
دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه برنامه ارائه شده از سوی احزاب باید قابل دفاع باشد، گفت: نمی‌توان تنها با انتشار برخی عقاید در قالب کتاب آرا کسب کرد.

کنعانی مقدم با اشاره به هم زمانی انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد انتخابات شورا‌ها می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند تا رئیس جمهور آینده از متن مردم برگزیده شود چراکه مشکلات جامعه از طریق هماهنگی با شورا‌ها به شکل بهتری قابل حل خواهد بود.

وی جایگاه احزاب در کشور را بسیار برجسته دانست و عنوان کرد: اینکه احزاب در ایران تا چه حدی در میان مردم دارای نفوذ هستند به تصمیم نهایی مردم در انتخابات بستگی دارد.

کنعانی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در سیستم دموکراسی و جمهوری که در آن مردم سالاری دینی نیز تعریف شده است احزاب باید در تصمیم سازی کشور موثر واقع شوند البته ممکن است تاثیر آن‌ها در مقاطعی کم و یا زیاد شود اما اگر بخواهیم مردم سالاری دینی را در کشور نهادینه کنیم چاره‌ای جز ورود احزاب به عرصه سیاسی کشور نداریم.

کنعانی مقدم با اعلام اینکه افرادی که در رقابت سیاسی از طریق احزاب روی کار می‌آیند بسیار قابل اعتماد‌تر و دارای رفتار تعریف شده تری هستند، گفت: کسانیکه بدون کارسیاسی وارد انتخابات می‌شوند حتی در صورت رای آوردن نیز ناچار هستند احزابی را برای خود ساماندهی کنند بنابراین از همین طریق احزاب دولت ساخته ایجاد می‌شود.

وی ایجاد احزاب دولت ساخته را نادرست خواند و تصریح کرد: چنین احزابی با کنار رفتن دولت‌ها از بین می‌روند بنابراین معتقدم باید براساس مرام نامه و فعالیت تشکیلاتی افراد تربیت شده‌ای وارد عرصه انتخابات بشوند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در پایان افزود: تاکنون در این جبهه با گزینه‌های مورد نظر خود رایزنی‌های لازم را انجام دادیم و منتظر پاسخ از سوی آن‌ها هستیم.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...