نسخه چاپی

یك میلیون و 400 هزار كلاس اولی وارد مدرسه شدند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزیرآموزش و پرورش گفت: 5500 کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه شده است.

علی اصغر فانی صبح امروز (31شهریور)، در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها که به صورت متمرکز کشوری در دبستان فاطمه الزهرا(س) مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی وارد مدارس شدند.

وی ادامه داد: بار اصلی تربیت و پرورش این دانش آموزان را معلمان دلسوزی به عهده دارند که بدون چشم داشتی به وظیفه خود عمل می‌کنند.

فانی اضافه کرد: بدون شک امروز یاد و خاطره غنچه‌ها (پیش دبستانی‌ها) و شکوفه‌ها(اول دبستانی‌) ماندگار می‌ماند و پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند که هفت میلیون و 700 هزار نفر از آنها دبستانی هستند.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان به نسبت سال گذشته توضیح داد: امسال 200 هزار دانش آموز در مقایسه با سال گذشته به جمعیت دانش آموزی کشور اضافه شده است.

وزیرآموزش و پرورش دربخش دیگری از صحبت‌های خود به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز سالروز حمله رژیم بعثی به ایران است.

فانی ابراز کرد: آموزش و پرورش 36 هزار شهید دانش آموز و بیش از پنج هزار مربی و معلم شهید را تقدیم نظام کرده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر رشادت‌های شهدا و ایثار و از خودگذشتگی‌های آنان نبود امروز مردم نمی‌توانستند در آرامش و امنیت زندگی کنند.

وی با اشاره به جایگاه استان البرز توضیح داد: البرز به عنوان ایران کوچک افرادی همچون شهید فهمیده را در دل خود پرورانده است.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: شهید فهمیده کسی بود که به گفته بنیان گذار کبیر انقلاب نه تنها یک نوجوان 13 ساله بلکه رهبر ملت بود.

فانی اضافه کرد: امروز هم این استان افرادی همچون کیمیا علیزاده که توانسته به عنوان اولین زن مدال آور ایرانی در مسابقات المپیک مطرح شود را درخود جای داده است.

وی ابراز کرد: شهید فهمیده و افرادی چون کیمیا علیزاده باید به عنوان الگویی به دانش آموزان امروز معرفی شوند.

این مسئول دربخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش فضاهای آموزشی در سال جاری اشاره کرد وافزود: امسال5500 کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه شده که ساخت 30 درصد از آنها را خیرین مدرسه ساز به عهده داشتند.

فانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشارکت خیرین و مردم در بحث مدرسه سازی بسیار پررنگ است که این امر منجر به ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های آموزشی کشور می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون شک مشارکت‌های مردمی و دولتی کمک می‌کند آموزش و پرورش وظایف خود را بهتر انجام دهد.

وی توضیح داد: سیاست‌های توسعه مشارکت‌های مردمی از مهمترین سیاست‌های آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید است.

این مسئول در ادامه با تشکر از حضور اولیاء در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها افزود: آموزش و پرورش بدون همکاری و حمایت‌های اولیاء نمی‌تواند به اهداف خود برسد و خدمات مناسبی ارائه دهد.

فانی در ادامه از دانش‌آموزان به عنوان امانت‌های اولیاء اشاره کرد و گفت: دانش آموزان حاضر در مدارس امانتی اولیایی هستند که به سیستم آموزشی کشور اعتماد کرده‌اند.

فانی عنوان کرد: مدیران ،معلمان و سایر کادرآموزشی مدارس باید قدر این امانت‌ها را بدانند و با همه توان برای پرورش و تربیت صحیح آنها تلاش کنند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید قدر دوران تحصیل خود را بدانند چراکه این دوران بهترین سال‌های زندگی آنها است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: حضور در مدرسه به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد که روحیه همکاری و تعاون رادروجودشان تقویت کنند و با یادگیری دانش خود را برای ساختن آینده‌ای درخشان آماده سازند.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...