نسخه چاپی

نائب رئیس اول انجمن روزنامه نگاران مسلمان در گفتگو با نما:

سخنان اوباما در خصوص ایران ادعاهای واهی است

عکس خبري -سخنان اوباما در خصوص ايران ادعاهاي واهي است

اوباما با طرح چنین سخنانی در پی این است كه پاسخی به معترضان داخلی خود بدهد و گرنه خوب می داند كه ادعاهایش در مورد ایران واهی است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آخرین حضور خود در مجمع عمومی سازمان طی سخنانی مدعی شد که از طریق دیپلماسی توانسته مسئله هسته‌ای ایران را حل و فصل کند و در نتیجه بعد از جنگ سرد خطر جنگ هسته‌ای را از جهان دور کرده است ، در همین رابطه نائب رئیس اول انجمن روزنامه نگاران مسلمان اظهار داشت: سخنان اوباما در رابطه با خطر هسته ایی ایران ادعایی است که خود آنها مطرح کردند و بر پایه همین ادعای واهی تحریمهای ظالمانه ایی را علیه ملت ایران وضع کردند.
حسن اختری ادامه داد: از همان آغاز که دانشمندان ما بر صنعت هسته ایی متمرکز شدند، هدف ما استفاده صلح آمیز از دانش هسته ایی بود، امری که بارها در گزارشهای آژانس اتمی بر درستی آن صحه گذاشته شده است، ولی آمریکا که نمی تواند پیشرفت ملت ایران را ببیند، سعی کرد با هیاهوی رسانه ای بر سر راه پیشرفت ملت ایران مانع بگذارد.
عضو هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ساخت و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی اشاره کرد و افزود: بر اساس همین رابطه و با توجه به آموزه های دینی، ایران اسلامی هیچگاه بدنبال ساخت سلاحهای کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود و این ادعاعا تنها برای مقابله با ما مطرح می شود.
وی کاربرد دیگر این ادعاها را مصرف داخلی برشمرد و عنوان داشت: اوباما با طرح چنین سخنانی در پی این است که پاسخی به معترضان داخلی خود بدهد و گرنه خوب می داند که ادعاهایش در مورد ایران واهی است.
اختری با اشاره به بخش دیگری از سخنان اوباما گفت: این که اوباما مدعی است با برجام بر امنیت جهانی افزوده شده، یک امر خلاف واقع است، به عبارتی تعریف آنها از امنیت، تامین بیشتر منافعشان است. هرجا منافع آنها و به تبع آن اسرائیل تامین شود، آنجا به نظرشان اقدامات مثبتی صورت گرفته ولو اینکه تمام دنیا در آتش و خون باشد کما اینکه الان سوریه،یمن،عراق، فلسطین ، لیبی و خیلی های جاهای دیگر در نتیجه سیاستهای استکباری آمریکا در جنگ و نامنی به سر می برد.
این روزنامه نگاربه سخنان اوباما در خصوص فلسطین هم اشاره ایی داشت و بیان کرد: این که آمریکا از فلسطینیان می خواهد تا از خشونت شان بکاهند و با اسرائیل غاصب به گفت و گو بپردازند،امری غیر منطقی و غیر عقلانی است. آخر چه کسی حاضر است با غاصب خانه و کاشانه اش مذاکره کند که فلسطینی ها مظلوم این کار را صورت دهند.
وی در پایان اظهار داشت: رابطه فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی، رابطه مظلوم و ظالم است. باید ظالم دست از ظلمش بکشد تا مظلوم با او مذاکره کند و گرنه مادامی که ظلم پایدار است و هر روز هم بیشتر می شود چگونه می توان مذاکره کرد.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...