نسخه چاپی

حركت در مسیر غدیر!

عکس خبري -   حرکت در مسير غدير!

اگرچه در هیچ یك از ویژگی‌ها و اوصاف، به گرد پای امام علی(ع) هم نمی‌رسیم، اما باید تلاش كنیم در راستای ولایت و جهت نورانی آن قله عظیم و در چارچوب قاعده و ضابطه غدیر و صاحب آن حركت كرده و از زشتی‌ها، پلشتی‌ها، تبذیرها و اخلال‌های اقتصادی از چهره جامعه بزداییم.

رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید غدیر خم با اقشار مختلف مردم دیدار و بیانات مهمی را در سه محور ایراد کردند. بخش اول بیانات معظم‌له درباره خود واقعه غدیر بود. ایشان در تبیین علت و وجه تسمیه عید غدیر به عید الله‌اکبر و تأکید خداوند بر تعبیر «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم» غدیر را متفاوت از فروع دین دانسته و با استفاده از آیات و روایات پیام مهم غدیر را تعیین امامت به عنوان اساس حکومت اسلامی ذکر کردند و فرمودند: «ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه است، تعیین قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ امامت؛ قاعده‌ ولایت». البته ممکن است همان طور که در صدر اسلام اتفاق افتاد، این قاعده را عده‌ای بشکنند؛ مهم این است که قاعده حکومتی اسلام، در هدف‌گذاری مسلمانان وجود داشته باشد که از این منظر جامعه شیعی و اسلامی ایران الگو است.
رهبر معظم انقلاب در بخش دوم بیانات خود به تبیین اوصاف و شخصیت امیرالمؤمنین پرداختند؛ کسی که شایستگی و لیاقت بر سر گذاشتن تاج غدیر و امامت جامعه اسلامی را دارد و این به دلیل سه دسته صفات و ویژگی‌هاست؛ ویژگی‌های معنوی الهی که هیچ کسی با هیچ معیاری توان هماوردی با آن را ندارد، ویژگی‌های انسانی که همگان از ادیان و آیین‌های مختلف را مجذوب و مفتون خود می‌کند و ویژگی‌های حکومتی مانند عدالت، انصاف، تدبیر و تبیین در عین قدرت که حکومت حدود پنج ساله وی را الگو و نمونه حکومتداری اسلامی و انسانی برای همه زمان‌ها کرده است.
بخش انتهایی بیانات امام خامنه‌ای در این دیدار به تبیین و تشریح این مسئله اختصاص یافت که در شرایط فعلی که به نام مکتب شیعه و امیرالمؤمنین(ع) حکومت تشکیل داده‌ایم، چه وظایفی داریم و ماحصل بیانات معظم‌له در این بخش این بود که اگرچه در هیچ یک از ویژگی‌ها و اوصاف، به گرد پای امام علی(ع) هم نمی‌رسیم، اما باید تلاش کنیم در راستای ولایت و جهت نورانی آن قله عظیم و در چارچوب قاعده و ضابطه غدیر و صاحب آن حرکت کرده و از زشتی‌ها، پلشتی‌ها، تبذیرها و اخلال‌های اقتصادی از چهره جامعه بزداییم.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...