نسخه چاپی

آمریكا در پی تسلیح مستقیم كُردهای سوریه

عکس خبري -آمريکا در پي تسليح مستقيم کُردهاي سوريه

یك روزنامه آمریكائی طرحی را فاش كرد كه بر اساس آن علیرغم تشدید تنش ها میان آنكارا و واشنگتن، آمریكا كردهای سوریه را به صورت مستقیم تسلیح خواهد كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از نیویورک تایمز نوشت: دولت آمریکا در حال بررسی طرح تسلیح مستقیم کردهای سوریه به بهانه کمک به مبارزه با تروریست های داعش است.

به ادعای این روزنامه آمریکائی، اگرچه این طرح که به صورت ویژه تحت بررسی کارشناسان شورای امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است، اقدامی در راستای مبارزه با داعش به شمار می آید، اما می تواند به تشدید تنش ها میان ترکیه و آمریکا منتهی گردد.

روزنامه نیویورک تایمز امروز در این باره نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به مشاوران خود دستور داده است تا پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری وی تصمیم نهائی در این زمینه اتخاذ شود.

نیویورک تایمز ادامه داد: تصمیم گیری پیرامون ارسال مستقیم سلاح به کردهای سوری، «تصمیمی سخت» است؛ چرا که وی در میانه تلاش برای ایجاد توازنی میان جاه‌ طلبی‌ های سیاسی و ارضی ترکیه و کردهای سوری خود را گرفتار کرده است؛ دو گروهی که از سویی هر دو متحد واشنگتن بوده و از سوی دیگر با داعش مبارزه می کنند.

بر اساس آنچه نیویورک تایمز اعلام کرده است؛ طرح میانه ای از سوی فرماندهی مرکزی پنتاگون اعلام شده مبنی بر اینکه سلاح های سبُک و یا تسلیحاتی که صرفاً برای عملیات های خاص می توان از آن ها استفاده کرد توسط آمریکا در اختیار کردهای سوریه قرار گیرد؛ اما سلاح های سنگینی که ترکیه از دراختیار داشتن آن ها توسط کُردها نگران است، به آن ها داده نخواهد شد.

به گفته این روزنامه آمریکائی؛ این طرحِ اصلاح شده تا کنون برای مقامات عالیرتبه کاخ سفید برای تأئید نهایی نرفته است.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...