نسخه چاپی

كره شمالی آمریكا را تهدید به جنگ كرد

كیم یونگ اون، رهبر كره شمالی در پی مانور نظامی مشترك آمریكا و كره جنوبی،هر دو كشور را تهدید به جنگ كرد. وی گفت، حتی اگر یك تیر به خاك كشورش شلیك شود، این دو كشور باید روی "حمله متقابل گسترده" حساب كنند.

به گزارش همشهری به نقل از دویچه وله، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در رابطه با مانور گسترده نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا گفته است: «اگر دشمنان حتی یک تیر به سوی خاک پاک کشورمان شلیک کنند، آنگاه کل ارتش برای یک حمله متقابل لشکرکشی خواهد کرد.»

کیم جونگ اون که پس از مرگ پدر، کیم جونگ ایل، رهبری حزب کمونیست را در ماه دسامبر گذشته برعهده گرفته است، افزود: «افسران دلیر فقط منتظر فرمانی قاطع برای یک مبارزه‌ی مرگ و زندگی علیه دشمنان هستند.» وی گفت، صبر کره شمالی "مرز" دارد.

در آستانه مانور مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، کیم جونگ اون از یکی از واحدهای ارتش کره شمالی دیدن کرد و این سخنان آتشین را بیان داشت.

آغاز مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی

ارتش آمریکا و کره‌ی جنوبی مانوری ۱۲ روزه را آغاز کردند. شبیه‌سازی رایانه‌ای یک نبرد در شبه جزیره‌ی کره بخش اصلی این مانور است.

دو ارتش آمریکا و کره جنوبی مانور نظامی مشترک خود را روز دوشنبه گذشته (۲۰ اوت) آغاز کردند. عمده عملیات نظامی به صورت مجازی و در محوطه‌ی پادگان‌های نظامی صورت می‌گیرد.

بنا به اعلام ارتش آمریکا، در این مانور که قرار است تا پایان ماه اوت ادامه یابد، بیش از ۳۰ هزار سرباز آمریکایی شرکت دارند. خبرگزاری‌های کره جنوبی نیز از مشارکت ۵۶ هزار نظامی این کشور گزارش داده‌اند.

کره شمالی و جنوبی از زمان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ بدین سو، در وضعیت جنگی به سر می‌برند.

کره شمالی مدعی است که سلاح اتمی در اختیار دارد. کارشناسان معتقدند، پس از دو آزمایش اتمی این کشور در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹، باید منتظر آزمایش اتمی سوم بود.

کشورهای غربی تهدید کرده‌اند، در صورتی که کره شمالی بار دیگر دست به آزمایش سلاح هسته‌ای بزند، تحریم‌هایی سخت علیه این کشور اعمال خواهد شد.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...